Alla inlägg den 29 juni 2016

Av Jenny - 29 juni 2016 08:00

Den här veckan så kommer vi eller rättare sagt jag att passa på att testa en hel del nya recept.

För när annars ska man hinna med om inte på semestern =)

Ja en veckas semester är det nu och vädret är det ju lite si och så med, men jag hade inte räknat med ngt annat *s*

Så det här veckan tänkte jag passa på att leta vad jag tror är lätta och goda recept så att vi kan utöka repertoaren när det kommer till mat!


Kyl & frys är full så det är bara att sätta igång!

Men även om kyl och frys är full så är det ju alltid ( tycker jag) ngt som behövs för att kunna laga just den mat rätten, men jag tänkte nu försöka att hitta recept med sådant som man i normala fall alltid har hemma, vilket i sig kan vara svårt ;)


Så Onsdagens recept blir det här:


Kyckling i röd curry:

 

 

  • 4 kycklingfiléer
  • 2 klyftor vitlök
  • 1 msk olja
  • 1 msk sesamolja
  • 2 msk röd curry (thailändsk)
  • 2 tsk soja
  • 2 lime, pressad
  • 1 msk honung
  • 2 dl hönsbuljong
  • 4 dl kokosmjölk

 

  1. Skär kycklingen i strimlor. Bryn den i en stekpanna med olja.
  2. Pressa ner vitlöken i pannan, tillsätt sesamolja, curry, soja, lime och honung. Låt det svettas i 2 minuter.
  3. Häll i hönsbuljong och kokosmjölk. Låt det sjuda i 6-8 minuter.

Servera m ris

 

                                                  


         lånad bild 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards