Alla inlägg den 8 augusti 2016

Av Jenny - 8 augusti 2016 07:29

Ja ibland kan jag inte låta bli att skratta, men i samma veva så kan det göra mig så förbannad!

-Vad nu kan man ju undra...

Jo vissa hundägare..


De tittar på en med en sådan förvåning när man påpekar att de ska ta upp efter sin hund.

Är det verkligen en sådan ovanlig sak att göra?

Vi har ett en person i vårat område som har tre goldens, han har ALDRIG påsar med sig när han rastar & då menar jag ALDRIG, han låter de göra ifrån sig på tomter, på vägbanan, i området och plockar inte upp efter dem....

Jag vet inte hur många gånger vi har sagt till han och nu menar jag inte bara jag eller maken utan vi är flera i området som mer eller mindre jagar han för att han just ska plocka upp efter sina hundar..

Nu är han inte den enda i just det här området men den just iögonfallande..

Jag förstår inte att det ska vara så svårt??????

                                                  
   

Inte heller förstår jag dessa personer som skaffar hund och sedan tycker att det är så dyrt.

Vad trodde man , att det var gratis mat och veterinärvård???

Eller att man inte behövde ha sitt djur försäkrat??

Jag blir arg när jag tänker på hur många djurägare som över lag som inte har sina djur försäkrad, för det är iaf för mig en självklarhet!!!

Man har ju sitt hem, sin bil, sin mobil, ja allt annat som kan räknas som materiella ting försäkrad, men inte en levade varelse?? För mig ofattbart!!!


Sen har vi den här skaran som har sina hundar som en "statement", de har hund bara för att påvisa att de kan eller för att det är "tufft"

De som inte bryr" sig i hunden eller djuret överhuvud taget utan skaffar ett djur för att bevisa ngt eller för att just den rasen är tuff..

Vissa ser nu idet här fallet hunden som ngt de skaffar för att sedan göra sig av med då den inte passar in eller blir för "krävande"

- Åååhhh vilken söt valp, en sådan ska jag/ vi ha...

Men att den valpen sedan kräver en lugn och fast hand, rastning flera gånger om dagen för att bli rumsren, och att den sedan kommer att växa upp och kräva mer och en hel del annat, det finns inte riktigt med i beräkningen hos dessa personer/ familjer.

Man skaffar och sedan byter man bord individen för att sedan skaffa en ny osv.


Lika som när man skaffar sig en hund för att man har läst i en bok att de ska vara så lättsamma, det finns inte ett enda djur som är lättsamt, alla behöver kärlek, uppfostran och omvårdnad!!!

Pälsvård, klovård, tandvård, veterinärvård och mat, det är ngt alla djur behöver, så varför är det så svårt att inse innan man skaffar sig en hund???


Ja många otroliga frågor har man fått höra när det kommer till det här med att skaffa valp tex

- Hur länge kan den vara ensam?

-Måste den gå ut så ofta?

-Räcker det inte med att mata den en gång om dagen?

-Varför kissar den inne?

-Va är den inre rumsren när vi hämtar den?

-Va, ska den vara försäkrad?


Ja ni förstår vart jag vill komma...


Men att plocka upp när hunden har gjort i från sig det är tydligen det mest förvånande påpekande en hundägare kan få .


      Böcker som jag rekommenderar alla att läsa innan man skaffar sig en hund!




Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards