Alla inlägg den 3 september 2016

Av Jenny - 3 september 2016 19:52

blir det sinte som man planerar..

Men så kan det vara ibland, och när jag ser på vädret idag så inser jag att jag tog det bästa beslutet för mig.


Meningen var ju att jag skulle "jobba" på utställningen i Högbo denna helgen men kroppen tyckte ngt annat.

Jag fick se mig besegrad av förkylningen som jag började känna av i torsdags.

Jag hoppades ju på att jag skulle slippa, men så blev inte fallet..


I fredags kväll så var den ett faktum, närmare 40 graders feber, ont i halsen och snorig så var det bara ta och ringa ett samtal som jag inte alls ville ringa, men med handen på hjärtat så hade det inte fungerat.

Idag har jag legat nerbäddad i sängen med mina knorrsvansar som sällskap.

Har sovit större delen av dagen, bara varit vaken korta stunder för att äta och dricka.

Maten har bestått av filmjölk och knäckebröd.

Men när man har så där ont i halsen så smakar ju inge gott och jag måste erkänna att jag är riktigt dålig på det där med att dricka vatten, jag är dålig på det i vanliga fall men när jag är sjuk så är jag ännu sämre.

Men juice går alltid ner så jag har nog druckit närmare 2l idag... Inte det nyttigaste men jag tar vad jag får ner..


Röd om näsan och hungrig nu på kvällskvisten , vilket innebär att förkylningen "satt sig" och kroppen börjar att fungera igen.

Men det blir till at ta det lugnt även i morgon, även om jag skulle vilja göra annat..

Snyt papper har det gått åt en hel del vilket i sin tur resulterar i en röd och fnasig näsa.

Vaselin burken har kommit till stor användning *s*

Men jag har hittat ngt som blivit räddningen när det kommer till halsen.

För hur många olika medikamenter har man inte testat, Bafucin, mjölk och honung plus alla andra tabletter som finns för just hals ont, men jag tycker inte ngt av dessa har fungerat.

Men den här fungerar!

2 spray ner i halsen var 3dje timme och vips så har jag kunnat svälja igen, den börjar att verka bara ngn sekund efter att man har sprayat och svalt vätskan.

Och inte smakar den illa heller, det smakar vanilj.


  Här är min nya bästa vän vid hals ont, man hittar den på apoteket.


Nu ska jag ta och krypa ner i sängen igen och titta på Eragorn som går på TV 3, det är en lagom slö tittar film =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards