Alla inlägg under september 2016

Av Jenny - 20 september 2016 07:33

Ja det har jag, massor =)

Ett kvitto på att jag har använt dem i helgen *s*


Jag har nog aldrig skrattat så mkt och svettats som jag har gjort denna helgen!

Ja det har varit både en rolig helg fast med mycket stönande och muttrandes över dessa j*vla trappor, för nu var det ju så att vi skulle flytta ifrån en botten våning till 4 trappor upp och självklart så fanns det ingen hiss.


Jag vill inte veta hur många gånger vi sprang i dessa trappor men det känns i musklerna att det var ett par iaf.


Anette och jag började redan i fredags när jag kom ner, efter det att vi ätit, då lastade vi bilen full och åkte för att börja fylla vinden, 2 vändor blev det, sedan var det dax att möta upp Manne för lite Pokemon jakt, jag hade ju tagit med mig Melodys mobil för att hon skulle få lite nya och vi hade ju hoppats på att fånga en Pikatchu men tyvärr så blev det inte så den här gången, men vi ska ju ner om ngn heg igen så då kan hon ju fånga en själv eller kanske tom byta till sig, vem vet.


Lördagen startade vi med en snabb frukost ifrån McD då allt i köket var ned packat, efter det så lastade vi soffa, bokhylla och en del annat som skulle iväg till återvinningen, så den som säger att tjejer inte kan har inte träffat dessa två envisa systrar *s*

Killarna på Återvinnineg stod och gapade när vi löft ur och kastade i kontanerna, de kom sedan fram när vi var klara och sa att de aldrig sett två tjejer göra det vi gjorde, vi bara tittade på varandra och skrattade..

                                                Jag vågade inte räkna trappsetgen..


Sedan var det till att packa bilen igen och även bussen som Anette fått låna, det ryms en hel del saker i en liten etta även om man kastar mkt....


Sedan på em efter lunchen så ramlade det in lite hjälp, då blev det ytterligare ett lass i bilen och bussen, men vi tog inga möbler, utan de skulle vi ta på Söndagen då vi skulle få mer hjälp.

Så vid 18 så gav vi upp för dagen och tog oss en välförtjänt vila, efter maten som beställdes och intogs i sängen framför en film på datorn, sedan en snabb dusch för att möta upp Manne igen för en promenad med beslutsamheten att finna en Pikatchu men som sagt , turen var inte med oss den här kvällen heller.


Jag som då inte kan sova länge på morgonen försökte så tyst som möjligt att packa lite men Anette vaknade och ruskade på huvudet och insåg att det bara var att kliva upp och starta dagen *s*

Jag har ju aldrig varit en sådan som kan sova länge på morgonen men det kanske är för att jag inte är ngn kvälls människa ;)


Frukost intogs ifrån McD sedan så packade vi bil och buss för att dra en repa till den nya lägenheten =)

Vi han med 2 innan det var dax att fylla bussen med möblerna..

                                                  

               

Kl 11 så kom det förstärkning och då stod vi redo, Anette och jag hade då fyllt bussen med , sängar, glasskåp, hyllor, köksbord, stolar, ja allt det tunga och stod snällt och väntade utanför den nya lägenheten när förstärkningen kom iform av arbetskollegor till Anette.

Vilket i sin tur ledde till att vi inte behövde springa i trappen utan jag lastade ur bussen och bilen, Anette stod där uppe och visade vart det skulle stå. Det blev klart på mindre än en timme =))


Vi passade även på att ta den gräsliga sängramen till återvinningen då Anette inte ville ha den kvar...

Ut med det gamla och in med det nya =))



Ja vid ngt tillfälle så råkade jag packa ner Manne i en kartong *s* 

 

Anette kämpade tapper med alla sina porslins prylar, jag tror jag hörde ngt muttrandes om att det var för mkt *s*

 

Blåsor i händerna hade jag efter lördagens slit, pirran satte sina märken kan man ju säga.. 


Av Jenny - 16 september 2016 18:45

Går snart flyttlasset.

Bilen är packad och väskan med, släpet påkopplat och efter jobbet så bär det av.


Fördelen med en flytt är ju att man rensar ur allt som man inte har använt på ngt år, plust att man kanske byter ut ngn möbel eller två ;)

Men det är ju även väldigt jobigt att flytta, packa ner allt för att sedan bära allt för att sedan montera ihop och plocka upp...

Hua ja det är både fördelar och nackdelar med att flytta, men det är ju samtidigt kul för allt blir ju nytt eller ju iaf boendet, fast även sakerna blir ju som nya, fast de är gamla.


 




Men den här gången är det inte vi som flyttar utan syrran, hon ska flytta ner på stan eller man kanske ska säga upp på stan..

Ja flytta ska hon iaf och jag ska bistå med bil, krok, släp och armkraft *s*




Av Jenny - 16 september 2016 08:25

innan jobbet =)


Ja helgen är på intågande och det ska bli skönt =)

Har nu packat bilen och styr sedan bilen med till behörande delar till Sveriges närmaste stad för att tillbringa hela helgen där!


                                           

Lat

Av Jenny - 14 september 2016 10:01

Ja idag är jag lat ;)

Orkar inte skriva ngt så jag "fuskar", tar och "lånar" ett inlägg av syrran...


http://itismadeby.bloggplatsen.se/2016/09/13/11363670-inte-kunna-ga-framat-vidare-inte-slappa/


                          

Av Jenny - 13 september 2016 08:10

           


by a knockout ;)

Av Jenny - 13 september 2016 05:45

Var att jag skulle trappa ner , men ibland blir det inte som man har tänkt....

Så jag tar ett pass till ikväll sedan får vi se hur vädret håller sig denna höst, för att träna i kyla och regn är inge vidare, men det kan ju hända att det blir ngt pass till, beroroende på hur många som hojtar till =)

För även om planen var att trappa ner så är det ju ändå kul, och roligare när man får se resultatet på mitt tjatande och gnatande ;)


Så ikväll kommer jag hem sent igen ;)


 



Av Jenny - 12 september 2016 20:39

när det kommer till trafiken.

Ja det är en regel som många trafikanter antingen inte kan eller bara rent av struntar i.


Kan ju bara ta de som kör på gatorna här i Viken, där det är lite så här:

-Tittar jag inte på bilen till höger så ser jag den inte och då behöver jag inte stanna....


Är man rädd för att stanna? Eller är det så att man helt enkelt bara inte vill, eller är det så att man inte vet när denna regel gäller?

Ja det kan man ju undra.

Jag ska väl erkänna att jag ngn gång ibland missar det här med höger regeln men i övervägande fall så stannar jag för att släppa fram kommande fordon.


Men när gäller denna regel då?


Högerregeln: kan betraktas som grundprincipen för vägkorsningar. När två vägar korsar varandra och inga vägmärken eller trafiksignaler som anger väjnings- eller stopplikt finns i korsningen, gäller högerregeln vilken innebär att den trafikant som kommer från vänster har skyldighet att lämna företräde för den trafikant som kommer från höger.

I de allra flesta vägkorsningar regleras väjningsplikten genom högerregeln. Fordon som samtidigt närmar sig från höger på anslutande väg ska lämnas företräde om det saknas vägmärke/trafiksignal som anger väjnings- eller stopplikt.


     


 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards