Direktlänk till inlägg 24 oktober 2016

Födelsedag

Av Jenny - 24 oktober 2016 20:40

Ja idag så är det min födelsedag, ett år äldre men ändå inte gammal ;)

För visst är det väl så, att man inte blir äldre än vad man gör sig ;)


Oftast så får man frågan - Vad har du fått, eller vad ska ni äta för god mat i kväll då?


Jag har med åren kommit på att det inte är hur dyr presenten är eller i hur många man får utan tanken bakom! Jag har ju ett ganska udda tycke när det kommer till presenter, jag är ju inte mkt för prydnads saker eller kläder eller presentkort.


Det här har min make nu kommit underfund med och satsar lågt ;)


Förra året tex fick jag en sjungande katt, ja ni som har sett The Big Bang Thery vet nog vilken jag menar, den sjunger Soft Kitty, den sången som Sheldon alltid vill att Penny ska sjunga för han när han är sjuk.

Jag bara älskar den!

 


Jag har även fått den Pruttande flodhästen som Abby har i NCIS, just löööv it =)

 


I år fick jag något som är så underbart, så jag,  jag fick ett säsongs kort till alla SAIK matcher =)

Han kan han, min man   

Men lika mysigt är det att få blommor, för även om många tycker att det är onödigt så är det en skön känsla när det kommer ett blom bud och ringer på dörren, min kära syster hade skickat mig en sådan underbar bukett med blommor!

     

Har även fått en kylskåps magnet som det står Syster & Vän två ord som betyder samma sak    


Ja jag blir så glad för det lilla, ta tex alla som tar sig tiden att skriva Grattis på fb, personer som man kanske bara träffat en gång eller aldrig, men de tar sig ändå tiden att knappa ned ett litet ord som kan betyda så mycket.

Ett tele samtal ifrån de som inte kan närvara just på dagen, men jag vet att de finns där och att de bryr sig!

För det är ju inte storleken som räknas ;)

Min släkt må vara liten och min vän krets tight, men vi är fylld av kärlek till både bredden och längden så det känns otroligt stort!

Maken bjöd på god mat, kött, potatis klyftor & sallad och tom de små fyrbenta fick smaka, de satt så troget nere vid hans fötter under tiden han stod vid spisen...

 


Nu ska vi runda av kvällen med en räksmörgås och lite dricka, så är ytterligare en födelsedag avklarad 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards