Direktlänk till inlägg 21 november 2016

Städat

Av Jenny - 21 november 2016 08:07

Ja efter min frustration så gjorde jag faktiskt något åt det!

Det är ju inte pga bristen av kokböcker som jag inte har idéer när det kommer till maten utan det är nog att jag förbiser dem i skåpet som jag har ställt dem i.

Ett väldigt bra skåp men kanske inte för att just ha kokböcker och recept i ...

För olika böcker om mat det har jag, tom 3 pärmar med olika recept i... Men de har stått så snällt i skåpet, vilket har gjort att vi har "missat" att titta i dem.

Men nu har de kommit fram! Ja inte alla men de som vi vill börja med iaf =)


Ja och när jag ändå höll på med de så fick sig skåpen en rengöring och utrensning..


                                     


Som sagt en del kokböcker finns det och det kan jag tacka Anna Lena & Pappa för =)

Som resultat så hittade jag ett par recept som inte var allt för invecklade och krävde saker som vi inte har hemma i "normala" fall, som vi ska testa i veckan,

Kommer att lägga upp dessa i slutet av veckan, då får ni veta om de var godkända eller inte =)


Igår blev det Herrgårds kyckling med kokt potatis och grönsaker.

                                   


Recept till 4 personer på herrgårdskyckling:


4 kycklingfiléer
smör/ margarin
salt& peppar
100 gram rökt skinka
2 msk finhackad persilja
4 dl crème fraiche
1 msk dijonsenap
1 1/2 dl riven herrgårdsost

 

Gör så här:


Ställ ugnen på 225 grader.

Lägg filéerna i en ugnsfast form, salta och peppra, ställ sedan in dem i ugnen tills de nästan är klara. 

Blanda ihop crème fraiche, persilja, dijonsenap, skinkan ( som man har skivat i små bitar) och den rivna osten. Fördela ut röran över kycklingen och sedan in i ugnen ca 5 minuter till.
Servera med kokt potatis och grönsaker..

 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

21 november 2016 08:32

blev det någon guacamole??

Du kan få laga maten när du kommer ner ;)

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Jenny

21 november 2016 18:53

Den blev jätte god, Tack!!
Kommer absolut att ätas flera gånger *s*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards