Direktlänk till inlägg 6 december 2016

Lördagen

Av Jenny - 6 december 2016 17:06

Ja meningen var ju att vi skulle åka på Stora Stockholm på lördagen men insåg att de raser som vi till största del var intresserad av gick på Söndagen förutom en , vilket gjorde att vi beslöt att hoppa utställningen och göra lite annat ist.


Vi började dagen med att köra till Bygg Max för att fylla på med lite stenar till den öppna spisen som A har byggt i sitt vardags rum.

Vi sneglade även på de granar som stod på utsidan men insåg snabbt att de inte skulle få plats i lägenheten =)


                              


Vi besökte även Ica Maxi och Willys för att införhandla till lunchen och lite förnödenheter till Söndagens road tripp.

När vi väl kom hem igen så var det dags att ta tag i att få lite ordning i syrrans lägenhet. Hon hade hunnit massor sedan flytten, men med tanke på hennes arbetsschema så  hinner hon inte med så mycket som hon skulle vilja, så n när hon äntligen var ledig och jag var på plats så passade vi på.

Och jag tror att hon blev nöjd med resultatet =)


       

     


Det är en riktigt mysig liten lägenhet. Men det är inte storleken på hemmet som räknas utan det är känslan du får när du kliver in!

Det ska vara ett ställe man trivs , man ska känna sig välkommen och det är något man verkligen gör när man kommer hem till Anette!

Det är inte vitt och sterilt utan fyllt av varma färger, det känns som ett hem fyllt av kärlek och harmoni.

För mig är ett hem något du längtar till, en plats du vill vara på! 

Hemma är en plats som man ska vara stolt över, det är ditt eget, dina saker, oavsett om det är nytt eller gammalt. 

Jag föredrar mer möbler och färger, är inte mycket för det där vita, katalog utseendet.. Vill att det ska vara/ kännas varmt och kärleksfullt.

Men vi är ju olika och vi vill ju ha våra hem efter våran egen stil och vårat eget tycke.


Vi fixade och donade hela dagen med ett avbrott för lunch, när klockan närmade sig 8 så insåg vi att vi hade fått en hel del gjort och vi tyckte vi var förtjänta av middag, meningen var att vi skulle äta sushi, men han hade stängt så vi lät latmasken bestämma och beställde en pizza som vi delade på, och den var god, ska väl erkänna att vi var så lata att vi tom beställde hemkörning *s*


Så när Pizzan var levererad så slängde vi oss i varsin del av soffan och tittade med trötta ögon på en film...

Vi insåg ganska snabbt att det skulle bli tidigt i säng då vi ville slippa en del av köerna som vi visste skulle vara på utställnings platsen.. För planen var att vara på plats redan kl. 9 när de flesta bedömningar började, vilket vi var =)


    Gorgonzola pizza och actionfilmen Red, det var en härlig avslutning på lördagen




 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

6 december 2016 18:01

Tack för sällskapet i helgen o tack för hjälpen att fixa här hemma - det börjar ta sig, blir som mitt hem - tror jag *ler*

Kramar

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards