Alla inlägg den 29 januari 2017

Av Jenny - 29 januari 2017 19:16

mot Finland och två av de fem stålmännen som är uttagen till det svenska landslaget levererade =)

EP satte det första målet efter bara 3 minuter in i matchen =) Han satte sedan tre till och Mossan satte ett han med.

Bergvall är en klippa i målet och jag förstår varför han är första hands valet inför VM.


Tyvärr så är Othén skadad men förhoppnings vis så är han fit 4 fight snart! Crille satt av sin avstängning ifrån förra VM men är på plan igen i nästa match som spelas på tisdag mot Kazakstan, på onsdag möter de Ryssland och jag ska se om det fortfarande finns några biljetter kvar åt mig och sonen, sedan är det finalen som gäller oavsett vilka som står där.

Jag hoppas att få se ngn av tv sändningarna, ett lag jag gärna vill se är USA, jag visste inte ens att de hade ett bandy lag =)


   


           Laguppställning vid nationalsången


       


Men något jag blev besviken på var själva invigningen, den var riktigt tafflig!

Den varade i hela 16 minuter... Och den startade en timme innan match start..

De har haft två år på sig att ta fram något , och detta var vad de kom på, ja under all kritik, invigningen till World Cup var bra mkt bättre, om än inte bra, och då är det här ändå VM!!

Pinsamt är ett av orden som kom över mångas läppar, det kändes som om de i sista minuten kom på att de måste anordna ngt, för som sagt välplanerat var det då inte!!!

Vi har ju en underbar stad med många lokala artister och ungdomar som kan sätta Sandviken och Gävle på kartan förutom genom Bandyn och Brynäs, varför utnyttjade man inte dessa?

Ja det fanns en hel del att förbättra, en stor del !!

Publiksiffran var inte heller speciellt stor vilket jag blev förvånad över, trodde att ett match möte mellan Finland och Sverige skulle dra mer folk men vi var ynka 2000 + på läktarna. Inte många fler än vad vi är när Saik möter Hammarby eller Västerås...

Är det lite så att vi tog oss vatten över huvudet när det kom till att anordna VM?


Men oavsett så kommer jag att visa mitt stöd för det svenska laget och gå på de matcher jag kan =)








VM

Av Jenny - 29 januari 2017 13:10

Ja idag börjar VM i Bandy och självklart så kommer jag och sonen att vara på plats när det blå/ gula laget möter Finland i den första matchen.

Dottern tycker inte att det är lika kul när det inte är Saik sså hon är hos en kompis istället =)


Vi får se hur vilka fler matcher vi kommer att gå på men man är ju lite sugen att gå på den där vi möter Ryssland, men det är ju frågan om det finns några biljetter kvar, vi får se.

Men troligt vis så kommer vi iaf att titta på final matchen oavsett om Sverige är med eller inte, men självklart så hoppas vi på det =)

Jag tycker att det är kul att en liten stad som Sandviken som får anordna ett stort evenemang som detta, riktigt kul, för man kan ju alltid hoppas att staden vaknar till liv och att vi tar oss ut ur våra hus =)


 


Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards