Alla inlägg den 2 februari 2017

Av Jenny - 2 februari 2017 20:48

så ska det se ut!

Ja jag pratar bandy igen, igår så var sonen och jag på Göransson Arena för att se Sverige möta Ryssland, en match som verkligen höll måttet!

Vi hejade, buade och skrattade en hel del, när slutminuten gick så stod det 10-6, sista målet gjordes av Ryssland via en straff, onödigt kan tyckas, men vi klarade det ändå =)

Jag måste verkligen säga att jag uppskattar nu mer än innan detta spel, och fördelen med att se Sverige spela är att man får upp ögonen för andra lags spelare!


Ta tex Edsbyns Hans Andersson ( nr 8), snacka om att han är rapp på skridskorna, det bara susar till så är han på motsatta sidan av planen med bollen =)

Imponerande, för att nämna bara en av killarna som jag inte hade en aning om ....

 


För de enda spelarna som jag har koll på så där ordentligt det är ju de ifrån Saik men även Säfström, Nilsson och Bergwall..

Så det är riktigt kul när man kan titta på dem alla utan att behöva svära när det inte går så bra för de svart vita stålmännen ;)


Men nu till en hel annan del av detta VM.

Nu pratar jag om själva arrangemanget runt det... Det är under all kritik, ja säger det igen, jag skäms över att kalla detta min hemstad!

Det här var ett evenemang som skulle lyfta Sandviken som stad, göra det mer attraktivt, men det enda det gör är att sänka den ännu mer, det redan döende centrum är på väg utför i en rasande fart =(


Jag undrar verkligen hur genom tänkt det här var??

Jag läser många kommentarer på Facebook och hemsidor, och ja det ser lika illa ut som det låter!

Den s.k Bandy Byn, ja den är skratt retande, jag förstår baktanken med att ha den inne i centrum, men att ha den under dagen då de flesta jobbar, att stänga ner kl. 18, när de flesta slutar, hur fan tänkte man där????

Det finns inte en enda butik eller restaurang som gynnats denna veckan, vilket säkert var en tanke, visst det har bara gått halva, men jag tror tyvärr inte att det kommer att öka till helgen.


Sedan så har vi ju det här med priserna i själva arenan, hur har man tänkt här, sitt plats 400kr plus, stå plats 290 kr plus, ja inte är det billigt och vi kan ju inte jämföra dessa priser med en hockey match, hockeyn är större gentemot Bandyn, och det skulle man ha tänkt på!

Jag förstår tanken bakom, att det ska täcka upp kostnaderna, men hur mycket täcks det när arenan ekar tom??

Är det inte bättre att sänka priserna och få arenan fylld!?! 

En idé hade ju kanske varit att erbjuda familj biljetter , barn under 16år 50:-, dags biljetter, bjuda in klasser med lärare för att fylla arenan och väcka ett intresse för Bandyn hos de som inte sett det tidigare...

Hörde någon stans att de inte ville ha in skolklasser för det skulle sänka kvalitén på själva arrangemanget, men vad gör inte på en tom arena under matcherna? 

Det är ju vid sådana här tidpunkter som man ska visa stadens fördelar, locka människor ifrån andra städer att komma och besöka oss, inte skrämma iväg dem, vilket vi nu gör!

Vi har inte ens tagit hand om de artister som tagits in för denna tidpunkt, de får ta sig själv ifrån tåg stationen till centrum, ingen som har hämtat upp dem, är det verkligen så vi vill att de ska komma ihåg oss och detta VM?


Finns det erbjudande om bussresor tex ifrån de städer där det finns supportrar till de lag som har spelare med i landslaget?


Det är ju ett dragplåster i sig, det skulle ju även göra att hejarklacken för det svenska laget skulle vara större, läktaren skulle fyllas och det skulle bli mer köp av souvenirer och mat mm

Ja idéer har jag många och det gissar jag att det finns fler som har, men som sagt, det är ju inte vi som bestämmer.

Jag blir bara så ledsen att man inte tänkt efter före man antog sig ett sådant stort evenemang som Bandy VM!

Vi kan ju säga att vi har bitit oss ordentligt i svansen...


Har man lagt en tanke på vad som drar ut oss ifrån den varma tv soffan ut i kylan? Är det verkligen telesäljaren ifrån ett mobil företag? Eller sylt?

Näe det är inget i "byn" som får mig sugen att besöka den iaf...

Eller skulle vi gå ut en måndag eller onsdags kväll för att få sitta i ett uppvärmt stor tält där det finns mat och dryck och underhållning? Kanske tom en stor bilds TV där matcherna sänds i repris eller direkt, för de som inte tar sig till Arenan, för tv sändningarna kommer vi ju inte ifrån =)

Ja det finns mkt man kan göra för att få lilla Sandviken att vakna till liv, men man måste planera i tid, inte två veckor innan det är dags, för det är lite så det känns just nu =(


 



Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards