Alla inlägg den 8 februari 2017

Mat

Av Jenny - 8 februari 2017 16:09

Ja det är ju något vi inte klarar oss utan, ja ordspråket

-Äta bör man annars dör man, äta gör man ändå dör man, det har nog de flesta hört.

Men varför ska man ha sådan taskig fatasi när det kommer till mat?

Det är så enkel att fastna i det där tråkiga ekorrshjulet när det kommer till mat, iaf jag.


Jag googlar ofta och försöker att hitta enkla recept, men allt för ofta så ska det vara någon ny ingridiens som man inte har hemma vilket gör att iaf jag drar mig för just det receptet.

Jag vill ju att det ska vara enkelt och att det ska vara med sådant som man oftast har hemma, men det är ju inte det lättaste.

För självklart så googlar jag efter det att jag har varit i affären och handlat *s*


 


Sedan så har vi den lilla faktorn med en liten dotter som inte gärnar testar nya saker, men regeln här hemma är att man alltid smakar. Men det brukar ändå sluta med att den lilla fröken inte vill ha...

Ja nu ska ni inte tro att jag ställer mig och lagar två olika rätter bara för det utan då får man ta lite fika i form av frukt eller något annat som finns, dock inget socker ;)

Så det är inte det lättaste, så har ni tips på enkla recept som är lätta och kanske till och med snabba så dela gärna med er, antingen här eller på Facebook =)


Funderar på att starta en Recept grupp på Fb men jag vet inte , det finns säkert ett x antal sådana grupper redan ;)


Sen gör ju saken det inte lättare när man inte har ett stort intresse när det kommer till att laga mat, jag tycker att det är kul, men är lite rädd att testa kryddor tex som man inte vet hur de smakar, Mattias tycker om att testa nya saker, men han hinner sällan med att testa något nytt efter jobbet, då blir det oftast något som är lätt och vi vet att båda barnen tycker om!


                                            


Pasta carbonara, lasagne, köttfärsås & spagetti, stuvade makaroner med korv eller köttbullar, ja ni kanske lite av den röda tråden, pasta *s*

Fast sonen tycker om allt, och ja då menar jag allt, det har han gjort ända sedan han var liten, hans lilla syster totalt tvärt emot..


Så har ni recept som ni vill dela med er av, gör det för vem vet ni kanske kan få ideér av varandra =)





Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards