Direktlänk till inlägg 15 februari 2017

När

Av Jenny - 15 februari 2017 08:52

motivationen tryter och hjärnan vill mer.

Ja det är inte en lätt kombination... Men där är jag nu.

Jag står still vikt mässig vilket jag vet är bra då kroppen måste få "åter" hämta sig men jag vill ju ner mer.

Min mål vikt är 65 och jag står nu på 73kg.

Man ska inte stressa det vet jag men det är ju så kul när det händer något med kroppen man jag vet också att hjärna och kropp måste hänga ihop och det är ju inte alltid det lättaste.

Min viktresa har ju inte varit lätt men det har ändå gått fort, så att låta kroppen vila är ett måste!

Meeennnn....


Jag har ju nu i ett års tid gått på gym minst 3 dagar i veckan men jag känner nu att jag måste byta form när det kommer till träningen då jag drar mig allt oftare att gå och träna, och jag vet med mig själv att börjar jag med det så kommer det bara att bli värre och värre och till slut så står jag och betalar för något jag inte använder..


Så i måndags så tog jag beslutet att säga upp mitt medlemskap på gymmet för att börja med något annat, jag funderar på lite hopp och studs eller simning. Ja något kommer jag att göra, och nu när jag vet att jag kan springa utan att knäna krasar så kommer jag så fort gångbanorna är fria ifrån is att börja springa , både med och utan hundar =)

Vi pratar inte om mil utan några km bara för att hålla rörelsen igång!


För något jag har kommit underfund med under det gångna året är hur mycket jag har saknat träningen och i och med det hur mycket jag har saknat den typen av träning som mina Greyhounds gav mig.

Så funderingen har ska jag ärligt säga kretsat en hel del kring att kanske man skulle ta klivet tillbaks till hundkapplöpningen.

Inte bara just för träningens skulle, för träna hundarna som finns här hemma gör jag ju redan men inte på samma sätt som en Greyhound!

Men samtidigt så trivs jag ju med den typen hund aktivitet jag gör idag, hundutställning, fast jag inte visat så mycket i ringen vilket jag ändå hoppas jag ska ta mig ur, och in i ringen igen för jag tycker att det är kul.

För oavsett sport/ hobby så är det gemenskapen jag trivs med, plus att den kombineras med mina pälsklingar =)


Men focusen ska ligga på min träning och något jag tycker är kul, varierande, för jag blir lätt uttråkad har jag märkt!

Jag vill att träningen ska vara kul och motiverande och det för mig just nu är inte gymmet de!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards