Alla inlägg den 11 mars 2017

Av Jenny - 11 mars 2017 11:45

Ja det kan man ju säga att jag och maken är just nu *s*

Han med sitt nyopererade öra och jag med min buk... Jag får inte gå några längres sträckor, restriktionen är små snuttar i hemmet och i slutet då får jag gå runt huset på sin höjd.. Ja och Mattias han får ju gå men hans ork tryter ju väldigt snabbt, vilket är en självklarhet..


Vi är otroligt tacksamma över att syrran kunde komma upp och vara här ett par dagar.

Melody extra glad över att ha sin moster alldeles själv =)


Nu blir vi båda hemma en vecka, ja iaf jag, Mattias blir nog hemma längre.

Jag i mitt enfald trodde ju att jag skulle få jobba redan nästa vecka men det sa läkarna ifrån ...

Så det är ju snällt bara vara hemma *suck*


Jag känner mig en aningen mördbulltad men det är ju räknat, men det är ändå frustrerande att inte kunna röra sig fritt...


         


Men jag ska med handen på hjärtat erkänna att jag var en aningen nervös den här gången och när jag låg där på operationsbordet bordet och de höll på att koppla upp mig med sladdar och slangar och dropp och allt annat, så kände jag paniken komma krypande.. Det har för min del blivit för mycket!

Det är jobbigt att inte ha sin kropp under kontroll, och det har jag verkligen inte haft de senaste åren känns det som =´(

Men nu ska det väl förhoppnings vis vara slut på sjukhus vistelserna för min del! Ja jag har ju några kontroller kvar men utöver de så ska de väl vara minimalt!!


Jag fick i alla fall komma hem i går efter många om och men!

Operationen gick bra men de fick göra ett par extra hål då de kom åt min tarm vilket gjorde att de fick kalla ner överläkaren för hjälp, det är även han som har hand om GPS operationer vilket gör att han kan det där med tarmar.

De lagade iaf tarmen med klamrar och det ska inte vara något problem.


Allt gick bra efter som sagt och jag trodde jag skulle få åka hem direkt på fredag fm, men så blev inte fallet..

Jag fick problem med min blåsa och kunde inte kissa, det slutade med att de skulle behöva tömma mig, men pga tidigare operation så har jag en del ärrbildningar på insidan och mitt urin rör var inte lätt att hitta för tjejerna. Så det slutade med att jag kl 03,20 fick jag trampa ner till gyn så att de fick hjälpa till...

De tömde mig på 834ml vilket egentligen skulle ha slutat med kateter, men pga att jag hade kissat innan så vill de testa och se om jag kom igång igen.

Men det blev inte riktigt så och de fick tömma 2ggr till när jag låg runt 400ml i blåsan...

Men efter många försök så lyckades jag i alla fall kissa själv och de "släppte" hem mig ,efter att noga sett till att jag hade mindre än 200ml i blåsan,  men då var det redan kväller och syrran hade redan åkt hem, jag som tänkte vi skulle ha hunnit umgås lite extra, men jag vet vart hennes brevlåda bor och hon hotar mig med att om jag inte håller mig still så kommer hon upp igen ;)


Men just nu så lovar jag att jag är hyfsat still ;)


Och nu kissar jag och sköter mig även om det är svårt ;)


   






Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards