Alla inlägg den 18 mars 2017

5:e

Av Jenny - 18 mars 2017 07:47

Och avgörande match.


ja igår var det dags för den 4:e semifinals matchen mellan Saik & Edsbyn och jag ska ärligt säga att jag trodde på en vinst, det var vi nog många om att tro eller iaf hoppats på för Saik har spelat grymt bra under kvart och tidigare semi matcher, fast bör det nog tilläggas, det har inte varit på hemma plan vilket man kan undra VARFÖR?


Är det så att det är för mycket kring laget och vart de ska spela, hur många supportrar de har och en del annat vi kan läsa oss till som gör att laget tappar gnistan på hemma plan?

För även om de kanske försöker att inte läsa och lyssna på sådant som de inte kan rå i, så självklart så sätter det sig i huvudet.

Vilket kanske är lättare att koppla bort på borta plan?!


För hur kommer det sig att man spelar så otroligt slarvigt på hemma plan men kan åka och vinna med 7-2 på borta plan där man inte har stödet av publiken..

Eller är det kanske just det, man har inte stödet och taggar till lite extra??

Ja jag vet inte, men som de spelade igår.... Nej det var inte bra...

Att ha en 2-0 ledning , tappa den till 2-2 för att sedan ta en time out och inte ta vara på det upplägg som lades fram utan förlora 10 sekunder in i sudden, på hemmaplan, det är inte ett bra spel!

Det såg även ut som om de hade slitningar inom laget vilket är helt försåtligt, men det måste lösas innan söndag då det är den sista drabbningen mot Edsbyn , för det är vad som kan vara den avgörande faktorn i att de tar sig till Final eller om säsongen är över här för Stålmännens del...


Sen att det är många domare inom bandyn som inte gillar Saik är ngt som man måste förklara. Jag är inte så insatt i tiden bakåt , men vad finns det där som gör att man inte kan sätta sina kunskaper för spelet och det man faktiskt är där för och gör det?

Jag har allt för många domare som inte gör detta, och nu har det inte med att göra att de dömer fördel motståndare laget, för oavsett lag så ska det dömas enligt spelets regler.


Jag har ju som sagt inte varit med länge nog för att veta vad som ligger bakom, men oavsett om du privat hejar på Kalix eller Villa så ska du döma den matchen du är på med neutrala ögon!  

Det här är verkligen något som förbundet måste se över och kanske utbilda icke spelande personal, ta in domare ifrån hockeyn tex.


För återigen så spelades det stundtals som huvudlösa höns...

Och vi vet att de kan mer och självklart bättre än så!

Men oavsett hur denna säsong slutar så kommer de att ha mitt fulla stöd, oavsett om vi kommer att spela ute eller inne, jag går inte för alkoholens skulle, jag bryr mig inte i om jag inte får ta med mig portföljen in, jag går på bandy för gemenskap och att titta på en sport, ett ställe där jag kan ta med mina barn och vi kan heja och hojta för allt vara våra lungor och röster orkar.

Vi gör det för att det är kul och för att vi tycker om sporten i sig =)

Så oavsett hur det går så kommer vi att finnas där föer Saik bandy nästa säsong och nästa säsong och så vidare!!


                 




Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards