Alla inlägg den 21 mars 2017

NRJ

Av Jenny - 21 mars 2017 21:08

Ja ni vet radio kanalen..

Av ren slump så lyssnade jag på den kanalen på väg till jobbet i morse, har inte lyssnat på den sens Titti & Roger slutade.

Men som sagt i morse så fastnade jag , men det var pga en låt.


Iaf så har de en program punkt där man kan smsa eller ringa eller skriva på ngt annat vis in till programmet där man vill be ngn man känner att sluta med ngt.

Och detta något kan tydligen vara vad som helst..

Jag vet att jag vid ett tillfälle har hört den här och då var det ngt om en kille som skickade alldeles för många  till en killkompis..

Iaf man skriver in och de gör en låt om detta och ringer upp den som det skrivits in om, och så rappar/ sjunger de låten i telefonen.

En kul grej ja absolut, men det beror helt på om VAD det handlar om!


Nu ska jag erkänna att jag inte hörde detta inlägg från start, men jag hörde låten och den gjorde mig förbannad.

Summan av det var att sonen, äldre, tjatar på sin mamma som varje dag tar ett glas vin.

Och det tycker sonen inte om, så mamman hade nu skrivit in till NRJ där de ringer upp sonen och sjunger att han ska sluta tjata på sin mamma och låta henne dricka sitt vin ifred.


Killens svar blir att det finns mindre barn i hemmet och att han tycker det är fel att mamman ska dricka ett glas vin varje kväll..

Vilket jag starkt håller med om.

Nej visst ett glas vin är inte mkt, men ett glas vin om dagen i 7 dagar, det för mig är lite av ett beroende!

Men jag tycker att det är en sådan dålig ursäkt att säga att jag dricker för att slappna av....

Det finns andra sätt!

Och speciellt inte när det finns mindre barn i hemmet.

Nej nu vet jag inte åldern på något av barnen, men det spelar ingen roll, för har man hemmaboende barn så får man som vuxen tänka på vad man gör, för det påverkar dem oavsett..


Ta gärna det där glaset en fredag eller lördags kväll, men inte en måndag, tisdag, onsdag eller torsdag.

Kan du inte slappna av ta då en bra bok en skål med godis eller något annat gott och slå dig ner i soffan, mkt bättre!!


Som ni förstår så är jag inte så glad i alkohol kring barn, och då menar jag de hemmaboende oavsett ålder, men visst är de över 16 så kan man ju förklara, men för mig fortfarande inte ok !


Men det som verkligen gjorde mig arg, det var att de på radiokanalen sitter och hejar på ett sådant i mina ögon, dåligt beteende!!

WTF


Det är i min värld inte ok!!!

Ja det skrattades och skojades, men ibland så tycker jag att man ska tänka ett steg längre!

För vem säger att den här mamman bara tar ett glas vin?

Vem säger att barnen inte finner sin mamma utslagen i soffan?

Nu säger jag inte att det är så för jag vet inte, men det kanske finns en anledning till att den äldre sonen klagar.


Och jag ser verkligen inte det här som ngt man sjunger och skojar om i radio.

För det är ett verkligt problem i många fler hem än vi kan tänka oss :´(

Så för min del så kommer jag aldrig att lyssna på NRJ´s morgon program igen!








Av Jenny - 21 mars 2017 10:00


Ja man brukar ju säga så =)

- Det är en liten värld vi lever i..


Men sedan kan det ju vridas på och så kan vi ju säga att det är många som lever i en liten värld,  en värld där de tror att allt handlar om dem, eller att saker och samtal alltid kretsar kring dem.

Och bara där, är det en väldigt stor skillnad!

                                                  


         

Jag brukar tänka på det när jag bloggar, undra hur många som läser vad jag skriver eller bara trycker på gilla.

Läser ni in sig i mina texter?

Undra hur många som verkligen tar sig tiden att fundera kring det jag skrivit.

eller läser ni bara "jag", eller ser ni texten för vad den verkligen är?

Eller är det bara något man skummar igenom för att det kanske står någon smaskigt skitsnack om någon eller fakta om bloggaren eller är det så att vissa inlägg faktiskt är intressanta?



Ja oavsett så hur man gör så tycker jag att det är kul att skriva, det är en typ av terapi arbete ;)


Jag har ju ämnen jag brinner för , sedan har vi de inlägg där jag går ner på djupet, sen har vi de där som bara blir.

Men oavsett vad jag delar så är det ju mitt, det kommer ifrån mig och mina tankar och mitt liv, för det är ju faktiskt min blogg.

Visst får jag idéer ifrån samtal eller saker jag snappar upp på FB eller läser i en tidning, ser på Tv, men oavsett så är det ju i mina tankar jag utformar med ord  =)


Min värld är ganska stor, och i centrum av den står min familj, inte jag, utan familjen & självklart hundarna & vännerna.

För vad är större än familjen?


                                                  


Men en liten värld kan vara tuff, speciellt när man tror sig vara " the center of attention"  men i själva verket inte är det.

Nu är det säkert så att det i många fall kan vara så, men inte här.

För något jag har kommit på under årens lopp, är att vill man något så får man ta tag i det själv, man tar det direkt ifrån källan, i många fall via nätet, tror vi kallar det "källhänvisning" men visst det är inte alla gånger sanningen som står där, men i många fall så får vi en finger visning om vad vi vill veta och kan utgå därifrån, för att sedan leta mer.

Gräva djupare.

Men om man känner att det ligger på en mer personlig plan så går det ju alltid att gå direkt till ursprunget, istället för att gå och fundera och ibland prata om saker man faktiskt inte har en aning om.. Det är vad som ibland kallas för "bullshit"


-To ask someone for the truth.. It´s not easy

-It´s a small thing to do, but it can be so hard.... But in the end, the best way to go!


                           








Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards