Direktlänk till inlägg 21 mars 2017

NRJ

Av Jenny - 21 mars 2017 21:08

Ja ni vet radio kanalen..

Av ren slump så lyssnade jag på den kanalen på väg till jobbet i morse, har inte lyssnat på den sens Titti & Roger slutade.

Men som sagt i morse så fastnade jag , men det var pga en låt.


Iaf så har de en program punkt där man kan smsa eller ringa eller skriva på ngt annat vis in till programmet där man vill be ngn man känner att sluta med ngt.

Och detta något kan tydligen vara vad som helst..

Jag vet att jag vid ett tillfälle har hört den här och då var det ngt om en kille som skickade alldeles för många  till en killkompis..

Iaf man skriver in och de gör en låt om detta och ringer upp den som det skrivits in om, och så rappar/ sjunger de låten i telefonen.

En kul grej ja absolut, men det beror helt på om VAD det handlar om!


Nu ska jag erkänna att jag inte hörde detta inlägg från start, men jag hörde låten och den gjorde mig förbannad.

Summan av det var att sonen, äldre, tjatar på sin mamma som varje dag tar ett glas vin.

Och det tycker sonen inte om, så mamman hade nu skrivit in till NRJ där de ringer upp sonen och sjunger att han ska sluta tjata på sin mamma och låta henne dricka sitt vin ifred.


Killens svar blir att det finns mindre barn i hemmet och att han tycker det är fel att mamman ska dricka ett glas vin varje kväll..

Vilket jag starkt håller med om.

Nej visst ett glas vin är inte mkt, men ett glas vin om dagen i 7 dagar, det för mig är lite av ett beroende!

Men jag tycker att det är en sådan dålig ursäkt att säga att jag dricker för att slappna av....

Det finns andra sätt!

Och speciellt inte när det finns mindre barn i hemmet.

Nej nu vet jag inte åldern på något av barnen, men det spelar ingen roll, för har man hemmaboende barn så får man som vuxen tänka på vad man gör, för det påverkar dem oavsett..


Ta gärna det där glaset en fredag eller lördags kväll, men inte en måndag, tisdag, onsdag eller torsdag.

Kan du inte slappna av ta då en bra bok en skål med godis eller något annat gott och slå dig ner i soffan, mkt bättre!!


Som ni förstår så är jag inte så glad i alkohol kring barn, och då menar jag de hemmaboende oavsett ålder, men visst är de över 16 så kan man ju förklara, men för mig fortfarande inte ok !


Men det som verkligen gjorde mig arg, det var att de på radiokanalen sitter och hejar på ett sådant i mina ögon, dåligt beteende!!

WTF


Det är i min värld inte ok!!!

Ja det skrattades och skojades, men ibland så tycker jag att man ska tänka ett steg längre!

För vem säger att den här mamman bara tar ett glas vin?

Vem säger att barnen inte finner sin mamma utslagen i soffan?

Nu säger jag inte att det är så för jag vet inte, men det kanske finns en anledning till att den äldre sonen klagar.


Och jag ser verkligen inte det här som ngt man sjunger och skojar om i radio.

För det är ett verkligt problem i många fler hem än vi kan tänka oss :´(

Så för min del så kommer jag aldrig att lyssna på NRJ´s morgon program igen!








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards