Alla inlägg den 2 april 2017

Av Jenny - 2 april 2017 19:06

Ja nu har april börjat och jag hoppas på varmare väder, men jag vet att det med stor sannorlighet kommer att snöa en vända till, men jag tror/ hoppas inte att snön kommer att ligga kvar.


I Lördags så bjöd vi ut Jonas på en tidig födelsedags middag då han den 4/ fyller år, även som ett tack för att han ställer upp och hjälper oss när vi behöver.

Jag är så glad att vi har han! Det är svårt när närmaste familjen bor i Uppsala och Enköping, det krävs ju lite planerande om man behöver hjälp, men jag vet att det går att lösa då syrran bara är ett telefon samtal bort, men det tar ju ändå ngn timme för henna att vara här, men Jonas finns ju bara 5 minuter bort =)

Att han sedan älskar Lill Lärkan som sitt bonus dotter gör ju saken inte sämre, plus att hon ser han som sin bonus pappa även det ett plus =)


Ja jag är lyckligt lottad över att mitt x och jag inte är osams utan att vi alla kan umgås och göra saker i hop.

För det är det nog inte många som kan säga att de kan göra, inte ens för barnens skull ;´(


Så igår tog vi med hela familjen och åkte in till O´Learys i Gävle för att äta lite gott.

   


Och som vanligt så kom jag på mitt i maten att jag skulle ha fotat de fint upplagda rätterna *s* Så det fick bli en paus mitt i ätandet bara för att jag skulle få det på bild *s*


         

Anton åt entrecote med pommes och bearnaise sås, jag åt kyckling filéer och en sallad med vitlökssmör, Mattias tog biff med potatis klyftor och bearnaise sås och Jonas husets hamburgare med pommes och en öl och Melody tog kyckling vingar och pommes  =)

Jag insåg ganska snabbt att min mat såg extremt "tråkig" , nästan o aptitlig ut, men jag lovar att den smakade helt underbart =)

Mätta och belåtna blev vi och det är ju lite det som är meningen ;)


Idag så har vi haft främmande av "mormor och morfar, och som vanligt så åt vi och pratade lite strunt.

Och självklart så fotade jag barnen i hop med morfar, jag älskar verkligen de bilderna!

   


Nu har jag landat i soffan med en lätt huvudvärk, men det är något en Alvedon kan bota, för snart så kommer sonen hem och då är hela familjen samlad igen och det innebär Söndags mys   


 




Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards