Alla inlägg den 22 april 2017

Av Jenny - 22 april 2017 18:43

Ja idag blev det en tripp till Valbo för att köpa skor till dottern...

Men det var de enda vi inte köpte då hon inte hittade några hon ville ha....

Det är inte lätt att shoppa med den fröken när hon inte är på humör för det ;) det blev iaf inga "vanliga" skor, men det blev ett par nya fotbolls skor, för nästa vecka så börjar fotbolls träningen..

       


Det blev istället skor till sonen och en tidig födelsedags present till Mattias

Mattias har nu en längre tid önskat sig ett par ordentliga hörlurar, och då menar jag sådana med lite studs i.

I fredags så öppnade Net On Net sin "nya" lager butik i Valbo så vi passade på att ta en titt..

 

Beats solo3 wireless... så nu slipper han låna dotterns *s*

Grattis i förskott älskling   


Själv så fyndade jag en Pizza sten, det är ngt som jag alltid har velat ha, men inte kommit mig för att köpa, men idag så blev det av och själv klart så blev det till att göra pizza när vi kom hem..

Och vet ni, det vart jätte gott... Så nu kommer det inte att bli några köpe pizzor här inte!

Jag vill ju ha en tunn botten och krispiga kanter och jag har inte hittat ngn pizzeria här i Viken som gör det, men nu kan Pizzeria alá Lärka göra det ;)


   


Man kan även använda den på grillen och det kommer absolut att testas i sommar!

Av Jenny - 22 april 2017 09:17

Ja det är jag just nu =)

Sonen är hemkommen ifrån klassresan och alla i familjen är samlad.

Jag inser mer och mer hur beroende jag är av mina barn, inte att de ska göra saker för mig utan bara att jag vill ha dem nära.

Och den känslan blir bara starkare och starkare, men det kan ju ha med att göra att de blir mer och mer självständig, vilket i sig är det som vi som föräldrar strävar efter.

Men visst är det jobbigt!


Anton hade lite souvenirer med sig hem ifrån Polen och besöket i saltgruvan, en till lilla syster och en till mig och Mattias.

Självklart så var det salt =)


     



Jag tittar på mina barn och inser hur fort tiden går och hur snabbt de växer upp, det känns ibland som om jag inte hinner med.

Tycker inte det var så länge sen som de var små, men så känner vi nog allihopa.

Det har inget med att åldras för min egen del, utan bara känslan över att om ett par år kanske inte ha dem, iaf sonen hemma boendes ...


 


Jag tittar på båda mina barn och inser att kärleken till dem båda ibland är så stor att det känns svårt att förstå.

Hur kan man älska några så mkt? Ja det är något som jag förundras över varje dag.

De är verkligen centrumet i mitt liv!


Igår var det tex dags för dottern att gå på disco. Hon ville ha lite smink och lite parfym. Jag försöker lära henne att mindre är mer.

Att man ska vara försiktig när det tex kommer till lukter, både för de som har allergi och att man inte luktar godare för att man har "badat" i parfym, utan att man ska ha så lite på sig att det bara hintas om en doft.

Lika så när det kommer till smink, det ska vara lite, man ska inte dölja den naturliga skönheten, men man kan förhöja den lite =)

Så lite, mascara & ögonskugga, vilket hon fick hjälp med, sedan en lypsyl med lite glitter och en lätt rosa färg i, fick bli pricken över iét =)


   


           











Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards