Alla inlägg den 24 april 2017

Av Jenny - 24 april 2017 15:07

Ja nu har jag läst ut den första boken i serien skriven av Tiffany Reisz.

Det har tagit ett tag men inte pga att boken har varit dålig utan mer för att motivationen att läsa inte har funnits där.

Men i dag har jag varit hemma med dottern som har haft hög feber vilket gjorde att jag plockade upp boken och satte mig tillrätta i soffan och läste.

Jag hade ju kommit en bra bit på vägen i boken, men den har som sagt legat ett tag.


Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara den.

Men måste nog erkänna att jag är glad att jag faktiskt läst 50 Shades innan, dessa böcker har inte mkt gemensamt, men ändå ngt.


Jag gillade inte första boken av 50 Shades, men de blev bättre, mjukare, men jag kunde ändå inte förstå dem, förstå behovet som Christian visade/ hade.

Jag so m"utomstående" vet ju inte hur det verkligen går till i den delen av världen, jag tyckte han var hård, elak, men jag vet ju inget om det verkligen är så det går till?!


Men nu i den här boken så förstod jag på ngt vis lite mer. Inte för att jag förstår valen som görs, men jag kan ändå förstå känslan.

Att prata om sex, ännu mer njuta av det är ju för många ett ämne man inte skriver om, det är tabu, ännu mindre talar om.

-Varför är vi så rädda? För en sådan naturlig del..

Men vi har det, vi njuter av det, det är ngt mer än fortplantning.

Vi älskar, vi ligger, vi knullar, ja det finns olika benämningar för ett behov vi har som människor.

Vissa mer än andra, vi har alla olika behov, olika sätt att njuta på, men de finns där!

Det är lite vad dessa böcker går ut på.


Att använda hjälp medel är för många ngt som aldrig skulle falla dem i tanken,  varför.

Varför är vi så rädda för att låta oss njuta?

Jag menar nu inte att det ska användas handklovar och piskor om man inte kan använda dem rätt, för det är ju det som det faktiskt handlar om!

Det är "verktyg" som ska användas rätt för att ge njutning. Men jag tror att det för den största delen handlar om rädsla för ngt vi inte vet eller kan ngt om, sedan är det mkt tillit, man måste verkligen lita på personen som man vill gå så djup med!


För många så är det nog det först i tänker på när det kommer till den typen av sex, piskor, läder och andra "hårdare" medel, men jag tror att det är mer än bara så.

Jag är dock inte tillräckligt insatt i den sidan av njutning, men jag ska säga att jag vill nog gärna veta mer, dock inte för att nyttjas, men för att kanske få mer insikt & förståelse, utvecklas som människa för det tror jag att man kan göra när man lär sig nya saker oavsett vad det är!

För jag ska erkänna att jag är väldigt nöjd med bara vanlig "vanilj" sex.

Att använda hjälpmedel för att få den typen av njutning vi så ofta eftersträvar i vårat sexliv ska inte gömmas eller glömmas.

Vi behöver det.

Ett sådant enkelt hjälp medel som glid medel för oss kvinnor som kanske har det svårt med att komma igång, som kanske av ngn anledning behöver det för att kroppen inte kommer igång och "smörjer" själv, varför är det ngt vi inte erkänner att vi behöver? Varför ska det vara så hemskt?

Männen erkänner ju att de behöver hjälp, de äter tabletter för det, varför är det då så "farligt", "tabu" för oss kvinnor att erkänna att vi behöver mer tid, mer "jobb" för att komma igång..

Vi ska ju få lika mkt njutning som vi ger, eller?


 


Sirenen handlar om Nora, en ökänd författare, känd för sina utstuderande erotiska romaner, hon blir mer och mer populär för varje bok hon ger ut.

Men i en annan värld är hon ännu mer känd, i en för många en mörk värld, men för andra en livsstil.

En värld som hon har levt i länge, en värld där hon styr, där hon kontrollerar andra men även hon kontrolleras.

De litar på henne och hon litar på de hon har omkring sig.

Men hennes senaste bok är annorlunda, den är vassare, varmare, mer privat.


Zackary Easton, är redaktören som håller Noras öde i sina händer, han är den som väcker hennes bok till liv, ett liv som leder till mkt annat.

Öppnar en värld som han aldrig varit i.

Zack vet inget om den världen som Nora lever, men han leds sakta in i den, men kan inte förstå varför.

Hon hjälper honom att komma till insikt i andra aspekter av sitt liv.


I Noras liv finns även andra män, en varm kärlek men sedan en hård.

Hon slits mellan dessa tre män, men på helt olika sätt. Lust, mörker, sex, kärlek och många känslor går igenom denna bok.

En bok som inte handlar om lycklig varm kärlek, utan mer om hur ett liv verkligen kan se ut.

Om val vi gör, och vägar vi väljer att gå, vägar som kanske har lagts åt oss.


 " Nora trodde hon visste allt om att testa gränser. Men i en värld där passion betyder smärta, är ingenting någonsin så enkelt"


Ja en bok jag kan rekommendera om man vill läsa ngt utanför "ramen"  




   



Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards