Alla inlägg den 28 april 2017

Av Jenny - 28 april 2017 23:15

Ja den kom smygandes tillsammans med huvudvärken, men det går ju att bota med en liten tablett i form av en Alvedon.

Men allt går inte att bota med en tablett..


- Det som inte dödar det härdar...

Ett ordspråk som jag inte gillar, visst kan det stämma i vissa avseenden, men det känns  så fel..


Jag har större delen av min uppväxt fått höra ifrån olika håll, hotet om att man ska ta livet av sig, vilket i sin tur har gjort mig idag, riktigt kall.

Om ngn idag säger det så blir jag riktigt förbannad, för jag resonerar att säger du det så är det oftast för att du vill att andra ska pjoska med dig eller tycka synd om dig, man vill ha uppmärksamhet.

Jag kan tom säga, att gör det, men räkna inte med mig på din begravning...

Hårt ja jag vet, men de personer som har sagt det, har bara slängt det ur sig för att få en reaktion, tyck synd om mig varianten, de kulle aldrig göra det.

Hur kan jag veta det?

Ja det är svårt att förklara, men jag vet...


För de som verkligen vill ta sitt liv, de säger inget, de gör.

De ser verkligen ingen annan utväg, så de bara gör det, de bara lämnar oss.

Lämnar oss undrande vad det var vi missade, tecken vi inte såg.

Men så är det oftast, de visar inget för någon... Vi får oftast ingen förvarning...


Jag kan inte ens tänka mig hur deras tankar går, när man har sjunkit så lågt att man tycker att döden är enda vägen ut??

De lider i tysthet, men ler utåt och vardagen ser ut att ha sin vanliga glada gång och nästa så finns de inte längre =´(


Därför blir jag så arg när ngn säger att de ska ta sitt liv,  ta sitt liv pga att de inte fått sin vilja igenom, eller att de blir i fråga satt, eller ngt annat som inte går deras väg så att säga.

Nu säger jag inte att man inte får vara ledsen eller må dåligt men att säga till de nära om kring sig att de vill ta livet av sig, vill få dem att gå på tå, tassa runt på äggskal kring dem, det gör mig förbannad, för det finns så många andra meningar som kan sägas för att tala om att man mår dålig och att man behöver hjälp.

För hjälp får man om man verkligen behöver och vill ha den, men då av "rätt" anledning.


Men det kanske är så många av oss gör?

Överdriver för att få sympati..

Men varför? Varför slänger man en sådan tung mening när man inte menar den?

Nu säger jag verkligen inte att man ska gå och försöka ta sitt liv bara för att man säger det, men att man verkligen ska välja sina ord innan man slänger ut dem..


Ge dem en ordentlig tanke och kanske tänka ett steg längre innan du uttalar dem..


                           

                       



Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards