Alla inlägg den 13 maj 2017

Av Jenny - 13 maj 2017 20:15

Härskarinnan är den avslutande delen i den här omgången av The original sinners där vi får en upplösning på de tre tidigare böckerna. 


Härskarinnan tar vid direkt där Prinsen slutade. Nora har blivit kidnappad och hennes vänner försöker komma på ett sätt att befria henne utan att utsätta henne för ännu mer fara än vad hon redan befinner sig i.

Under fångenskapen tvingas Nora att berätta om sitt liv med Soren, Kingsley och Wesley i förhoppning om att underhålla sin kidnappare för att på så vis köpa sig mer tid.


Det enda jag tycker är tråkigt med boken är att för mycket av den går åt till att summera de tre föregående böckerna.

Härskarinnan är en bra avslutning på en bra serie som bevisat att erotik faktiskt kan hålla lite kvalité.

Det känns uppfriskande modernt att läsa böcker där författaren inte hymlar med att sex kan vara fantastiskt även utan romantik och kärlek, ibland är ömsesidig attraktion mer än tillräckligt. Kärlek finns det däremot gott om och Tiffany Reisz visar att kärleken kan vara väldigt vacker även när den frångår normen.

                                          


Däremot upptäckte jag precis att Tiffany Reisz inte är beredd att släppa taget om Nora än på ett tag, hon planerar fyra nya böcker som kommer att utspela sig före Sirenen, Ängeln, Prinsen och Härskarinnan och där vi kommer att få följa Nora under hennes år som undergiven.


Första boken har fått namnet The Saint.

Jag tycker om Nora och har tyckt om de här 4 böckerna men vi får se om jag tänker läsa de nya böckerna i serien, i alla fall i nuläget känner jag mig inte särskilt lockad av ännu fler böcker om undergivna kvinnor men jag kan komma att ändra mig för Tiffany Reisz har hittills imponerat på mig med sina böcker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards