Alla inlägg den 1 juli 2017

Av Jenny - 1 juli 2017 18:47

mellan människan och hunden kan te sig väldigt olika.

Men det man alltid kan räkna med är en ärlig respons.

Barn och hundar får man alltid veta hur det är, inga undanflykter eller lögner.

En hund visar alltid vad den tycker och tänker om en, de döljer inte sina känslor utan visar dem öppet för alla att se.


Och en bild kan verkligen säga mer än 1000 ord

   



Denna hund har vunnit mitt hjärta på så många plan, ja även hans mor och deras ägare, men denna tuffa kille har fått sin beskärda del av orättvis behandling, men han litar ändå fullt ut på oss.

Han vet så väl vad som komma skall när jag kommer på besök varje vecka =)

Men ändå så får jag så oerhört mycket kärlek av han, dock efter att vi har klippt klorna, för före så är det hans uppdrag att få mig att tappa balansen där jag sitter på huk för att mysa med han mor.

Man ser riktigt hur utmaningen lyser i ögonen på han...

Skutt och snurr och puttar och rump attack, ja allt för att jag ska landa med rumpan i golvet..

Ibland går det ibland inte, ja allt detta görs nog också för att jag ska glömma vad jag är där för *s*


Hans mamma är något mer svår flirtad, men det går över så fort det jobbiga är över =)


     


Men Akilles han ( trotts sitt tuffa yttre) vill gärna mysa, han backar upp med rumpan för att jag sedan ska massera och dra fingrarna genom pälsen på han.

Och så kan han stå länge... Och för de som känner denna herre vet att stå still inte är hans starka sida ;)

Men kärlek till de som förtjänar det, ja det ger han =)






Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards