Alla inlägg den 8 augusti 2017

Av Jenny - 8 augusti 2017 10:36

Nu tänker jag inte på det vi har på huvudet utan mer på vårat kropps hår.


 


Ja alla har vi det. både män och kvinnor. Men det jag tänker på just nu är mer vårat, kvinnors.

Vi tar ju alla hand om vårat kropps hår olika, vi rakar eller vaxar, vissa låter det vara.

Benen, armhålor, muffen, ja det är väl tre av de vanligaste behårade ställen som vi kvinnor sköter om så där lite extra.

Ja iaf jag.

Sen finns det ju de som rakar/ vaxar andra delar av kroppen med. Men jag tror iaf att dessa tre ställen är mest "vanlig".


Det finns ju många olika produkter för att hjälpa oss med just detta.

Vax, spray, rakhyvlar, gel, ja listan kan göras lång på vad olika bolag säljer oss, marknaden är stor. 

Ja större än vad vi egentligen kan gissa oss till...


          



Men hur blir det när vi blir äldre?

Då när vårat ansiktes hår börjar att växa, finns det produkter för det då?

Ja självklart finns de det, lätt hanterade produkter.


Det är ofta man ser äldre, ja och inte så långt ifrån min egna ålder, men iaf 45+ som kommer med ansiktes hår som man inte gjort något åt.

Är det så att man inte ser att en liten mustasch börjar bildats, eller att det börjat att växa hår på hakan..

Vi vill ju att våra män ska se "prydliga" ut med eller utan skägg, men gäller inte det oss också då? Ska inte vi sköta om vår hårväxt i ansiktet oavsett ålder?


Ja jag vet inte , men för mig så är det en självklarhet, jag kommer alltid så länge jag kan ta hand om mig själv se till att mitt ansiktes hår inte överskrider makens ;)


Visst det är naturligt att ha hår på benen, under armarna och andra ställen, men jag tycker iaf att det är trevligare med mindre hår på dessa synliga ställen =)


                                     





Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards