Alla inlägg den 14 augusti 2017

Av Jenny - 14 augusti 2017 11:21

veckor kvar och idag skiner solen =)
Ja nu har halva semester tiden gått och solen skiner, men värmen saknar jag fortfarande.
I veckan så drar skolan igång för sonen och dottern börjar nästa måndag. Så då kan man nästan säga att en del av ordningen är återställd =)
 
Nä jag älskar verkligen att ha den här tiden med mina barn! Men visst är det skönt när rutinerna faller på plats i det vardagliga schemat.
 
Det börjar närma sig den årliga utställningen i Högbo och vi arbetar för fullt med förberedningarna., vi är i det stora redan klara men det finns alltid saker som behöver göras och fixas till.
Ja just nu är det en del arbete men jag ska erkänna att jag tycker att det är roligt!
I år sitter jag ju på en helt annan position än tidigare i styrelsen, vilket gjort att jag har fått mer att göra, men som sagt, jag trivs med det och känner att jag får lära mig allt mer och mer när det kommer till saker kring själva arrangerandet av utställningen, domare, hotell, transporter, ring sekreterare,    mat, personal,  ja det är en hel del att ta till sig =)
 
I slutet av September och i början av Oktober så är det dags för Kennel fullmäktige 2017, och i år så kommer jag att vara på plats, ska bli så otroligt kul och informativt. Jag har ju aldrig varit så det ska bli spännande att få vara på plats.
 
 
                                                                    
 
Ring träningen är i full gång och i år så har jag lagt de så att de går "hand i hand" med Högbo utställningen.
Förra året så var det två av tillfällena som låg efter och de var inte så välbesökta.
Så i år är sista tränings tillfället samma vecka som utställningen.
Jag har även i år ansvaret för båda träningarna. Gävle och Sandviken.
Det är så kul att se de som kommer vid dessa tillfällen och se hur de utvecklas och hur de tar till sig av de råd de får.
Men det är ju inte bara vid dessa tillfällen som man ska träna, utan för att lyckas i ringen så krävs det mer träning än så.
1 minut om dagen, skulle jag vilja säga om du verkligen vill utvecklas till samman med din hund.
Det innebär inte att du behöver ändra din livsstil utan bara ta det under en av de dagliga promenaderna tex. 
Men A & O är kommunikationen mellan dig och din hund!
 
                                                     
 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards