Alla inlägg den 19 oktober 2017

Av Jenny - 19 oktober 2017 20:02

Ja vi måste verkligen ta vårat ansvar när det kommer till våra barn!

Vi kan inte bara sitta i köket och säga, nej inte mitt barn...

Men jodå ditt barn! 

För om det nu är så att alla barn är oskyldig hur kommer det sig då att det händer så mycket otyg på stan eller andra tillställningar?

Är det verkligen så att vi bara blundar och inte vill se eller är det så tragiskt att vi inte bryr oss?


                                                 


Jag måste erkänna att jag kanske har lite för mycket koll när det kommer till mina barn, eller finns det något som heter för mycket kontroll? 

Nej inte så länge de bor hemma.

Det är iaf min mening!


Visst ska man låta sina barn vara självständig och de ska få ta ansvar när de blir äldre, men samtidigt så måste vi ha koll på våra barn!

Vad är det som får mig att skriva om detta kan man ju fråga sig.
Jo det var de jag såg under World Cup i Bandy som gick av stapeln i helgen här i Sandviken.


Förra året så var det så mycke stök och förstörelse inne på Göransson Arena , då alla under 18 gick in gratis, så i år beslutades det att det skulle kosta 50:- om man gick in utan målsman.

Detta trode man skulle göra att det blev lugnare, men detta sågs som en utmaning att kunna fixa in sina kompisar utan att väktarna kom på en.

Slagsmål förekom mellan de olika "gängen" av tonåringar, och det var mer stök än vad som var tänkt med inträdes avgiften.


Är det så att vi slänger åt våra barn pengarna för att "slippa" ha dem hemma under helgen/ kvällen? Är vi verkligen så lata, vad är det som gör att så många föräldrar inte ser vad deras söner eller döttrar gör om kvällarna / helgerna.

För många eller ja jag tänker skriva de flesta av de som var där av de yngre var inte intresserad av själva bandyn, utan mer att det var en plats att hänga på .

Nu har ju jag ett eget intresse när det kommer till bandyn så jag var ju på plats när mina barn var där, de iaf inte Anton fick inte gå in om jag inte var där.

Melody följde med sin bästa kompis in direkt efter skolan, men då var båda hennes föräldrar där och de satt i anslutning till sovenir rummet och spelade på sina datorer, så tjejerna var inte ute och sprang i Arenan.

För även om jag vet att Anton har ett genuint intresse i bandyn så vill jag inte att han ska hamna i något strul. Så han fick vänta tills jag var på plats vilket var helt ok för han.

För SAIK spelade iaf inte förens jag slutat ifrån jobbet torsdags och fredags kväll, sedan var jag ju ledig helgen så då var båda barnen och jag på plats.

Jag såg många yngre barn, i dotterns ålder och yngre som bara sprang runt utan vuxet sällskap, jag gissar att det var enkelt att slänga åt dem en 50lapp och kanske skjutsa dit dem för att sedan säga åt dem att ringa när de ville hem.


                                             


Så vad är det som gör att vi som föräldrar bara släpper våra barn utan att verkligen intressera oss för vad de verkligen gör på fritiden?


Så nu föräldrar så måste vi ta ett större ansvar för våra barn! Inte säga att det är andras barn, inte "mitt".

Så fortsätt nu att ta ansvar för den individ som du satt till världen, för det ansvaret tar aldrig slut! Oavsett hur gamla de är.

Så nu sluter vi upp och tar hand om våra ungdomar , för så länge vi går i förnekelse så kommer det inte att bli bättre!





Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards