Alla inlägg den 24 oktober 2017

Av Jenny - 24 oktober 2017 17:57

Ja idag är det den dagen på året då jag firar min födelsedag.

I år så är det jämna siffror.. 40, ja tro det eller ej men jag har nu landat mitt i livet säger en del, men jag vet inte ja, tycker att det precis har börjat på ngt vis =)


Nå vad har jag hittat på en dag som denna då?

Ärligt?!

Inte så mkt annorlunda gentemot vad jag skulle göra ngn av de andra tisdagarna som jag är ledig på =)

Förutom lite extra främmande och en hel del samtal och en massa sång, fast jag ska erkänna att ingen av dem var speciellt vacker *s*

Men det är ju själva tanken bakom som räknas eller hur ;)


 


Och så denna ständiga fråga, vad har du fått?

Måste det oftast handla om vad man får?

För mig är det viktigare med tanken... Men sen är jag ju inte mycket för att få utan mer att ge. Jag älskar att ge bort, men är så dålig att ta emot eller ge tipps om vad jag själv önskar mig.

Men visst har jag fått saker =) 

Från syrran så kom det ett kryptiskt kort med en bild av en båt på, vilket fick mig att klia mig lite i huvudet , men sen så trillade polletten ned, tror att det kanske har med åldern att göra ;)

 


Syrran, jag och de övriga medlemmarna i tjej maffian ska ut på det vackra blå...

 


Blommor, choklad, tofflor, dricka varma sockor, grattiskort (både i brevlådan & på FB ) 


                    


Roligast var iaf det tunga paketet som maken kom hem med idag, jag hade inte en aning om vad det kunde vara då jag redan fått ett tungt paket..

I det första så var det egentligen en gemensam present.

Det blev nämligen ett inköp i form av en crock-pot =)

 

Ja nu kan man ju undra sig vad den är bra för, men det är så skönt att kunna fylla denna gryta och sedan åka och jobba för att veta att maten är klar när Mattas kommer hem ifrån jobbet, det enda han behöver tillsätta är tillbehören i form av potatis, ris eller pasta.

Så himla smidigt! Och gott!


Men det tunga paketet han kom hem med idag väckte min nyfikenhet...

Och jag lovar jag skrattade högt när jag öppnade, det var nämligen 4kg, ja ni läste rätt 4kg godis i form av lakrits & hallon döskallar =)

 

Så gott och ja de kommer att räcka ett tag ( tror jag iaf)  *s*


Sedan var det ju mina underbara kolleger på jobbet som delade denna på min FB sida idag då jag var ledig

 


Spännande!!


Nu kommer jag att lägga upp mina fötter och fortsätta att slappa med familjen framför tv´n =)

För mig så är åldern bara en siffra, en siffra som ändras varje år.

Och det som värmer mig allra mest är min underbara familj!

Inte mängden presenter.

För kärleken räcker längre än något materiellt ting..


Kram








Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards