Direktlänk till inlägg 25 oktober 2017

Leasing

Av Jenny - 25 oktober 2017 19:47

Hyra

Abonnemang


Olika namn tjänst av ngt du inte själv äger.


Jag har nu skaffat mig min första glasögon garderob =)

Nu tänker ni säkert , -Ja ja du får ju dina genom jobbet.

Men det får jag faktiskt inte.

Jag har inte åldern inne *s*, jo åldern har jag inte men jag behöver inte terminal glasögon än utan klarar mig på mina enstyrke glas.

Terminal innebär ju "när" eller rums progressiva glasögon.

Men självklart så vill jag ha mer än ett par, just i tanke på vart jag jobbar.

Och nu har jag det =)

Jag har skaffat mig ett abonnemang på glasögon.


För en fast månads kostnad så leasar jag 3 par glasögon, detta är en relativt ny tjänst som Synsam har haft i 1 år nu.

Jag har nu äntligen hittat de bågar jag vill ha så nu kände jag att det var dags att göra slag i saken.


                                            Så nu har jag en glasögon garderob =)

                                       


Nu undrar ni säkert varför?


Jo för er som inte har glasögon så krävs det kanske en längre förklaring och jag kommer dit, men ni som har glasögon vet att det kostar en del när det blir en styrke förändring, och dit är jag på väg.

Som sagt jag har just nu en styrke glas men kommer inom en snar framtid att kliva över till den progressiva sidan, och i det här abonnemanget så står Synsam för bytet av glasen i alla bågarna rätt och slätt vid just en styrkeförändring, visst kommer jag att få en ngt dyrare månads kostnad när jag byter till progg, men inte lika mkt som när jag skulle köpa mig ett par.

För det är olika kostnader beroende på glas och båg val.


Och nu har jag ju 3par plus de jag hade innan =)

Så sammanlagt så har jag 5 par glasögon.


Jag har ju haft glasögon sen jag var liten och har ganska kraftiga styrkor plus astigmatismen, vilket inte gör det hela lättare eller billigare =/

Jag har -3,75 på höger plus en cylinder på -1 och på vänster -3,25 plus en cylinder på -1,50 vilket gör att mina glas blir tjocka och det är inte snyggt i en tunn båge. Så jag väljer alltid ett tunnare glas vilket gör att de blir dyrare...


Jag är närsynt med astigmatism =)

Mer eller "blind as a bat" utan brillor.


Nu undrar ni säkert vad jag ska med så många brillor till, ja det undrade jag med när denna tjänst blev aktuell, men nu är jag insatt och det finns en genom tänkt tanke bakom det.

Meningen är att vi ska kunna byta, ha  solglasögon och olika stilar. För vi har ju inte bara ett par skor.. Inte bara en jacka..

Idag har ju glasögon blivit mer av ett mode än ett måste...

Plus att det i största utsträckningen handlar om ögon hälsan, att vi som optikerkedja ska ha koll på dina ögon och då inte bara dina styrke förändringar, utan att hinna på tex grönstarr i tid, eller andra förändringar som kan komma att ske i ögat som man oftast inte tänker på eller märker av 

För det finns en del förändringar som kan komma!


Ja nu kan jag ju köra alla våra fördelar för detta, men det skulle göra det till ett väldigt långt inlägg, och med alldeles för mkt text.

Så jag bjuder istället på några hemska selfies, jag som är så emot dem ;)


         

Silhouette                Vasuma                  Woow                     Ray Ban                  Ray Ban




Så nu kan jag byta mina brillor beroende på humör och klädval =)







 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

29 oktober 2017 15:55

Du gillar dom stora *skrattar*
glöm bara inte att du försvunnit i egen storlek - med hälften ungefär....

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards