Alla inlägg den 31 mars 2018

Av Jenny - 31 mars 2018 09:21

Ja vi har även hunnit med ytterligare en födelsedag med dottern.


Ja tiden går fort och det har redan gått ett år sedan hon fyllde 10, så nu var det dags för 11, för även om jag har slutat att fylla år så har inte mina barn gjort det =)


I år så hade Melody bestämt att det skulle vara en mamma dotter weekend, hon ville inte ha ngt kalas eller sleepover, utan hon ville åka båt.

Så sagt och gjort vi bokade buss ifrån Enköping för att sedan åka på en 24 timmars med Cinderella.

Ja nu undrar ni säkert varför vi inte åkte buss direkt hemifrån, men det gav oss lite mer frihet när det kom till övrig tid.

Så vi beslutade oss för att ta bilen till Enköping och sedan linjebussen till Vikinline terminalen.


 

En taggad tjej medans vi väntade på bussen i Enköping =)


Men väl på bussen så såg det ut så här *s*

 


När vi satt på terminalen i väntan på att få gå ombord så tom Melody fram sin mobil och det resulterade i en hel del skratt ifrån våran sida...

   

Vi hade bokat en early boarding, vilket gjorde att vi slapp köer och fick komma ombord innan många andra.


Vi tog en "drink" i baren innan vi gick till hytten. ( Ja självklart så var de alkoholfria drinkar båda 2)

 


När vi sedan kom till hytten så var det dags att göra sig i ordning för middag, men jag och Melody blev otroligt besviken när det kom till maten, vi hade bokat buffén och det var tyvärr inte gott =/

       


Men vi hade kul, vi skrattade och tog det som gick att äta, vilket som sagt inte var mkt. 

Sedan gick vi ett varv för att titta lite, Melody som fortfarande var lite trött sleepover partyt hon varit på dagen innan, tyckte det var dags att gå till hytten för att låta maten sjunka undan, tror mer att det var den nya mys tröjan som hägrade =)

 


Det skulle vara ett uppträdande av Markoolio på kvällen och det såg vi båda fram emot, eller ska väl erkänna att det var mer jag *s*

För hur många har inte nynnat på

- Åååååka pendeltåg, i´m a looser baby, för jag har inget körkort ....



Jag lyckades även få min dotter att posera framför en fotograf på båten tillsammans med mig =)

 


Så efter att ha tittat en stund på Markoolio, så tyckte Melody att det var dags att gå och lägga sig, hon tyckte inte att det var så bra *s* Så det blev en tidig kväll för oss, vilket jag iof inte hade ngt emot då jag aldrig varit ngn kvällsmänniska utan mer en morgon person...

Det tog inte många minuter innan min "lilla" tjej sov och snarkade bredvid mig =)


   

Jag låg vaken en stund och tittade på tv´n. Vi hade nämligen en hytt med tv =)

   


Trötta och nöjda så styrde vi efter bussresan till Enköping, bilen förbi Chop Chop i Enköping för att sedan åka vidare hem.




Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2018 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards