Direktlänk till inlägg 19 januari 2019

Winter

Av Jenny - 19 januari 2019 12:12

Is comming…

                                           


Ja nu har jag oxå fastnat i träsket... Eller iaf slötittat mig igenom

Games Of Thrones..


Jag började att titta precis när den kom, men tyckte inte om den just för att de tar död på alla karaktärerna.

En efter en så försvann de, vilket gjorde att jag inte riktigt föll för serien.


Men nu så har jag börjat om, och ska väl erkänna.

Den är helt ok, den blir bättre och bättre!

Men det bästa, de jobbas på en sista säsong! Ja jag gillar när de avslutar ngt, annars har en del serier en förmåga att bli långrandig, de handlar om samma sak hela tiden, som tex Greys Anatomy..

Det är en serie som jag har slutat titta på iaf, den blev som så många andra serier jag börjat titta på, långrandig och tråkig.


Men så är det med många serier, men jag gillar när jag vet att det finns ett slut. Sen om man gillar det slutet det är ju en helt annan sak.

Men ett slut är ändå ett slut.


Ta tex Glamour & The Days of ours lives, dessa 2 serier är never ending, hörde på radion att Days of our lives är inne på säsong 55.

55!!!! Det är en serie jag aldrig sett, vet inte om den sänts i Sverige, så det kanske är förklaringen, men 55 säsonger, jisses. 


Men Games of Thrones är helt ok, men jag ska väl erkänna att jag inte suttit som klistrad, utan avsnitten har rullat på och jag har med jämna mellanrum pysslat med annat.

Vilket kanske gjort att jag missat en del , men jag har ändå förstått vad som hänt och vad som kommer att hända i nästa avsnitt, eller ja iaf gissat mig till vad som komma skall *s*

Någon dör...

Men under säsong 7, som jag nu är inne på så är det inte ingen av huvudkaraktärerna som dött, än så länge iaf.


     


Men som sagt inget i serien har fått mig att sitta som klistrad, förutom det ögongodis som ibland rullar förbi på skärmen  ;)


Kristofer Hivju ( Tormund Giantsbane)

 


Kit Harrington ( Jon Snow)

 


Just nu är jag inne på avsnitt 7/7 så jag börjar väl närma mig slutet på denna säsong, och ska erkänna att jag med lite spänning väntar på 8an.

The last, the final, The End.


    





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards