Alla inlägg den 27 maj 2019

Av Jenny - 27 maj 2019 07:46


Ja nu har jag hittat mig in i utställningsringen igen.

Dock inte med ngn av mina egna hundar utan med en väns.

Och jag måste erkänna att det är otroligt kul att vara på insidan av ringen igen och inte bara på utsidan.

Men för min del så kommer jag inte att vara på insidan med ngn av mina egna på ett par år fram.

För som det ser ut just nu så finns det ingen tid att ha en valp i huset. Så varför inte hjälpa de som behöver det =)


Ett tipps är att lära känna den hund som du ska visa i ringen om den inte är din egen, men nu vet jag att det inte alltid går, men att hitta det där lilla extra så att hunden du ska visa vill följa dig är ett måste!

Jag har nu turen att Anton inte bor allt för långt bort och att hans matte & husse tänker i samma banor.

Så vi träffades 2 ggr innan det var dags att åka upp till Sundsvall.

        


Anton är en otroligt följsam hund vilket gjort att vi även tränat off leasch =) Han har alltså följt mig utan koppel , även stannat och stått utan koppel =)


I Sundsvall såg det ut lite så här

   


Där fick vi nöja oss med ett excellent.

Men i Västerås gick det bättre =)


Där blev det ck, excellent, cert & Bim Vilket resulterade i ett Championat.


     
 


Puss på´re matte

 


Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards