Alla inlägg under september 2017

Av Jenny - 26 september 2017 16:26

Dag och en hel del gjort =)


Först en tripp till Valbo själv då jag tänkte shoppa lite kläder till mig själv, men självklart så blev det till barnen med, för det går ju bara inte att handla åt sig själv.

Men jag var i ett stort behov av lite nya kläder då det mesta har blivit för stort....

Jag ramlar nu i tröjor i storlek M och byxor i storlek 42, och det var ju inte i går... Men det känns bra iaf.


När jag sedan kom hem så var det ju dags för killarna att få sitt så det blev en rask promenad till Trebo för att sedan jogga spåret runt och sedan gå sista biten hem.

Båda killarna slopade lite i slutet =)

Idag kändes det så bra i benen att jag utökade löprundan och tog hela spåret, i vanliga fall tar jag det korta alternativet på 2,4km, men idag utökade jag men 3km till =)


Nu känns det dock i knäna =/


   


Som ni sett så är det inte många uppdateringar här men jag har som sagt tappat motivationen och tiden saknas att sitta ned och få ihop något bra.

Men som jag skrivit innan så ska jag försöka =)


              




Av Jenny - 22 september 2017 20:30

Tetsade ett nytt recept idag.

Snabbt enkelt och gott =)


Krämig italiensk kycklinggratäng

 

 

  • 8 kycklinglårfiléer med skinn
  • flingsalt och nymald svartpeppar
  • 10 soltorkade tomater i olja
  • 1 klyfta vitlök
  • 0,5 röd chili utan kärnor  
  • 3 dl utspädd kycklingbuljong
  • 1,5 dl vispgrädde
  • 1 dl parmesan, fint riven

 

 

Gör så här

  1. Värm ugnen till 180 grader, varmluft.
  2. Fräs kycklingen på medelvärme tills den får lite färg runtom, i cirka 5 minuter. Salta och peppra. Lägg över i en ugnsform.
  3. Strimla de soltorkade tomaterna. Skala och finhacka vitlöken. Finhacka chilin. Fräs tomaterna, vitlöken och chilin i cirka 2 minuter, tills det börjar dofta härligt.
  4. Krydda med timjan och oregano och häll i buljongen. Tillsätt grädden och parmesanosten. Låt det sjuda försiktigt tills osten smälter.
  5. Skeda såsen över kycklingen i formen. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter.
  6. Dela körsbärstomaterna i halvor.  
  7. Ta ut formen. Lägg ut körsbärstomaterna i formen. Servera gratängen direkt med pasta.

 

 

 

 

 

Av Jenny - 17 september 2017 17:00

Ja det är en helt underbar ras och rasen för mig och familjen.

Vi har ju nu fått låna en helt underbar liten DP pojke vid namn Dante. Han är strax över 2 år och så cool.

Han har anammat vårat sätt vilket innebär Jum Jums sätt, det tog inte lång tid att han förstod vad Jum Jum gjorde och varför, och hakade på , vilket i sin tur innebar två väldigt bossiga pojkar, som mer än gärna talade om för mig och Mattias vad de ville ha utav oss iaf när det kom till promenader.

Jag har ju mina rutiner vilket märks på mina hundar, men att se en helt ny hund anamma detta var riktigt kul att se.


Ja vi kan väl säga att vi är hund ägda *s*

Dante och Jum Jum fungerar så bra i hop vilket är riktigt kul, för det är ju inte allt för ofta som man kan slänga i hop två hanhundar där det gått en löptik. Men det här har fungerat hur bra som helst!


       


Men jag har nu insett att Basenjin är rasen för mig! Deras tysta sätt och självständighet.

Men bara för att de inte skäller så innebär det ju inte att de är helt tysta som jag påvisade i ett tidigare inlägg =)

Men jag älskar verkligen denna ras, den är här för att stanna! 

Sessan har ju nu varit på kollo i snart tre veckor och hon är saknad av oss alla, men till nästa helg så kommer vår Prinsessa hem och Dante kommer att bli hämtad av sin matte Maria =) 

Ordningen kommer att vara återställd tills nästa år och nästa löp.


              

Så nu är det dags att börja fundera på nästa familj medlem. Vi har inte brått utan kommer att ta våran tid.

Jag har ju mina idéer, men  som sagt, vi har inte brått och den här gången så kommer det ju att satsas en hel del på utställning. Så utseendet kommer att spela en större roll den här gången, men i första hand så är det en familj medlem jag söker!!

Av Jenny - 14 september 2017 19:30

Jag har försökt att förklara hur en basenji låter när den ylar.

Hittade denna film på YouTube, vilket är mitt i prick =)


Av Jenny - 13 september 2017 19:09

och slut i kropp och knopp.

Vilket har resulterat i att bloggen har blivit lidande.

Jag kan inte lova att jag nu är tillbaks men jag ska försöka om så än för några rader.


Tiden har gått mycket åt vår årliga utställning i Högbo, som nu är avklarad och flöt på smärtfritt, vi i den nya styrelsen har lite att jobba i kapp oss på, men vi skötte oss bra och utställare och besökare var nöjda =)


Nu är det ju inte bara bloggen som ska ha mina ord i print utan även också Länsklubbsrutan i Hundsport. jag har ju aldrig tyckt om att skriva som ung men nu så har jag hittat det roliga i en text.


Hösten har hittat oss, vilket den gör varje år, men jag tycker ändå att sommaren har lyst lite med sin frånvaro, iaf när det kommer till värmen.

Förhoppnings vis så kommer den nästa år! Ja jag hoppas i alla fall på det! 


Hösten är som sagt här och det inne bär löpsäsong för våran tik, och nu när hon är ensam så innebar det lite pysslande.

Förra året så hade vi ju Fia och det inne bar att tjejerna hade varandra, i år så är det ju tyvärr inte så =´(

I år så var det Sessan som fick åka på kollo hos Maria och Soya istället för Jum Jum. 

Kungen fick då istället vara hemma med sällskap, och detta nya sällskap blev en liten herre vid namn Dante =)

Så de 3 veckorna som Sessan är på kollo så kommer Dante i sin tur vara på kollo hos oss =)


                                                


                                                    


Det är en riktigt trevlig lite pinne pojke det här =) 

Ett perfekt sällskap till Jum Jum =)


                                            






Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards