Direktlänk till inlägg 20 december 2021

Abstinens

Av Jenny - 20 december 2021 20:30

Ja man skulle ju kunna tro att det är av valpar eller hundar över lag, men faktiskt inte den här gången.

Ja valp sug finns det väl alltid, men då jag och Mattias jobbar alldeles för mycket och Melodys dagar blir allt längre och längre i skolan så finns det ingen som kan ta han om den liten pupp på dagarna och ingen av oss kan ta med en liten till jobbet. Men vem vet vad som händer i framtiden, för jag tror ändå att det alltid kommer att finnas en el två basenjisar i familjen.


Men just nu så har jag abstinens kring fotbollen.. Jag väntar med spänning på vad 2022 kommer att innehålla.

Men just nu så är jag glad att det är uppehåll iom att vi verkar få en ökad smittspridning, och iom det så kommer det nya restriktioner.  

Men i januaris så ska det börja att rekryteras, säljas och köpas, och vi kommer ju att tappa ett par nyckelspelare plus att skade listan tyvärr har varit gedigen under året, vilket gör att man funderar på vad som för att det håller i sig.


För som det ser ut just nu så kommer vi att vara 2 backar, med rutin, kort när Anel säljs och Brorsson lämnar, sedan så har vi ju Bonke  som mittfältare, som inte heller verkar vara kvar iom att de inte kommer överens om kontraktet... Men här finns det ju alternativ som kan täcka upp, men ingen som är lika , hur ska man uttrycka sig.. stoppande som Bonke och en som verkligen ger 120% för laget, vi här hemma brukar slå vad om hur länge han kommer att vara på planen innan har får sitt 1a gula kort. Men han har inte dragit på sig så många denna höst dock, bra men inte lika kul för oss här hemma.

Bonke inte alltid så Innocent ;) Men en av mina favoriter på planen även om han även gör en del tabbar så vinner han mig tbax efter sina tabbar då han ofta kan städa upp efter sig!

      


Sedan så har det varit väldigt tyst kring Colak, men där har vi ju Sarr som kommer tbax efter utlån.

Jag är en av få som tycker att vi inte ska köpa ut Colak då jag inte tycker att han är värd det pris som är satt, men samtidigt så förstår jag de som vill att vi ska köpa han. Han ger mkt på planen men av 100 skott så sätter han 8, vilket för mig är alldeles för många utanför. Visst det är bra att han skjuter men det är en alldeles för hög % som han missar och här skulle då iaf jag vilja se Abbe göra ett par vändor på topp, men han är ju inte riktigt där en som en given 9a, men han har inte långt kvar, för ju mer speltid desto bättre men som sagt han är ung men en lagspelare som ger 120% när han väl är på planen, en spelare som kan läsa sina kolleger väl.


Ja man kan säga att jag har snöat in på fotbollen gällande MFF och självklart dotterns lag, visst ska jag erkänna att jag inte är jätte duktig på regler och inte heller har stenkoll på allt som händer på planen, men det blir allt mer och mer plus att jag även har börjat att få upp ögonen för vissa spelare i de konkurrerande lagen.

Även här har jag mina favoriter =)

Men vi har kul, hela familjen när vi tittat på de olika matcherna, för det kan jag ju bara tala om att vi tittar inte bara på MFF´s matcher , för vi måste ju hålla koll på de andra lagen, ja inte alla, men de som ligger bra till och kan hota, plus de lagen som vi har våra favorit spelare i.


Tyvärr så tappar vi ju ett lag nu som både jag och Melody tyckte om, de föll i kvalet mot Helsingborg.. Och det var Halmstad BK. Förhoppningsvis så kanske några spelare från HBK värvas av andra Allsvenska lag, men chansen är nog ganska liten. 

det är bara vissa spelstilar som gör att man fastnar, andra som man bara kan vråla på.

Ett lag som dock ska bli spännande att fortsätta följa är Kalmar och ett nytt lag som ska bli spännande att se spela i Allsvenskan är ny upp komna, IFK Värnamo.


Men det är ett lag jag nu ska se ifatt mig på via Discovery +, så det kanske gör abstinensen lite mindre...









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards