Alla inlägg under december 2017

Av Jenny - 31 december 2017 14:12

Ja nu är det den dagen på året när vi tar ut det gamla och ringer in det nya.

Många ger nu löften, ska göra ditten och datten och inte göra si eller så.


Jag har aldrig varit mkt för att ge nyårslöften, de är alldeles för lätta att bryta.

I år ska jag se det på ett annat sätt, jag ska bara hålla i det jag redan gör, se det positiva och inte det negativa i det jag tar för mig.

2018 kommer att bli ett spännande år, jag har nya utmaningar framför mig, några jag verkligen ser fram emot, några inte så mycket =)

För det ska finnas lite av båda.


                                             


Men än är inte året 2017 slut.

Det är några timmar kvar och med dessa så är det lite förberedelser inför kvällen och natten.


På vår meny står, hummer ugnsbakad med vitlökssmör och dill, till varmrätt oxfilé med potatisgratäng med beasås och rödvinssås och till efterrätt pannacotta med hallon och och blåbär.

I år blev det vanilj socker ist för vaniljstång då jag missade att köpa det, så det blev en nödlösning och förhoppningsvis blir det lika gott =)


      


Men innan jag börjar med det vara så har jag några av de vardagliga sysslorna som ska göras, som tex kloklippning på mina fyrbenta älsklingar och innan det börjar att smällas allt för mkt så ska de få en långpromenad i skogen.

inte för att de är skotträdda, men jag tycker ändå att det är onödigt att utsätta dem för det oljud som kommer.

Jag hoppas att Sandviken kommun kommer att göra som några andra kommuner har gjort, satsa på en laser show ist för att tillåta smällare & raketer..


 


Så nu mina vänner så är det dags att lägga ifrån sig datorn för i år ;) Och börja med det som står på schemat.


      







Av Jenny - 24 december 2017 14:03

   


God Jul önskar jag er alla!

Av Jenny - 17 december 2017 16:20

 

Av Jenny - 10 december 2017 07:45

                                             

Av Jenny - 3 december 2017 07:45

                                                

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards