Alla inlägg under oktober 2015

Av Jenny - 30 oktober 2015 10:15

     

Av Jenny - 29 oktober 2015 15:20

Ja de flesta checkar in när de är på gymmet eller gör ngn annan form av träning, gärna slängs det med en selfie.

Jag checkar in när jag gör ngt med barnen vilket denna veckan innefattar ett x antal In Checkningar ifrån Göranssons Arena...

Vissa dagar har det tom blivit 2 In Checkningar per dag då det varit 2 pass med friåkning =)


Nå varför Checkar man In ?? Ja bra fråga, jag gör det bara för att, har nog ingen riktig anledning.. Och ngn selfie ja det kommer det aldrig att bli...


Har fortfarande inte förstått det där med selfies, speciellt inte med "duck face" uttrycket, men hittade en sådan beskrivande bild som jag tycker är så passande *s*

                                                 


Imorgon blir det en road tripp för mig och Melody medans mannen och hundarna får vara hemma ;)

Vi kommer att styra bilen emot Enköping för en lunch date med "Moster" Anette =)

Vi ska äta på chop chop !!

Lov veckan har gått extremt fort och nästa vecka så är det tillbaks i rutiner med skola och jobb, skönt.


Skönt att vara ledig men ännu skönare är det att återgå till rutiner och fasta tider =)

Av Jenny - 29 oktober 2015 09:00

Vänner man har...


Jag lade för ett tag sedan upp en billd på Sessan där hon låg på köksbordet för att få njuta av de sista solstrålarna som landade på köksbordet... Och skrev - Det bästa man har lägger man på bordet...


En underbar vän till mig som vet att jag mår lite si och så skickade en bild till mig med texten, -Det är därför jag alltid ligger på bordet =)

                                  Sessan                                  Annica


Ja vad annat kan man göra än att skratta =)

Sedan så bjöd även denna underbara människa på ett gott skratt på min födelsedag , med texten - Jag vet att du behöver ett skratt så grattis på födelsedagen, och med denna text medföljde ett foto *s*

 Ja vad annat kan man göra än att skratta åt denna underbara människa, Tack Annica!!


Jag fick massor av vackra kort & meddelanden på Fb på min födelsedag, det är så kul, när det kommer ifrån människor man aldrig har träffat utan man finns på "vännerlistan" pga ett gemensmant intresse =)


Här är några av de Grattis önskningar jag fick :

Detta kort kom ifrån Helena J

   Sarah

  Stora syster Anette

  Helenha i från Ryssland

  Maria & Rimi

   Irina ifrån Moskva

   Catrin


Tycker det är sådant här som gör fb roligt,  men visst finns det mindre bra saker oxå, men vid sådana här tillfällen riktigt kul =)





Av Jenny - 28 oktober 2015 10:47

Då har man fått "skäll"...

Det finns tydligen en lag om att man inte får vara lat och låna bilder på blommor som man fått, ifrån nätet...

Så det var bara till att ta fram kameran och fota, men som synes så börjar de at hänga lite ;)


   

Så här kära syster ser din bukett ut som du skickade i lördags =)


*skrivet med ett leende på läpparna*


Av Jenny - 28 oktober 2015 08:21

men aldrig mums....

Ja mums är ett ord som jag har svårt för, jag vet inte varför men tycker inte att det passar in.


Som sagt fråga inte varför men det låter så "fel"

Ta tex, nu ska jag dricka vin, mums nu ska jag ta mig en kopp kaffe , mums

eller jag åt en sådan god kaka det var så mumsigt...

Näe gott eller underbart ja kanske to.m smarrigt , men inte mums..... Inte äns mumsmums är mums, det är gott!


Speciellt fel låter det när det skrivs, men som sagt, det är vad jag tycker..


Till ngt helt annat.

Jag var och köpte oss nya "pinnar"

De jag har haft hittar jag inte och jag tycker att det blir så mkt godare om man äter koina eller thai mat med pinnar, fråga mig inte varför men det bara blir det =)

                                             


Jag har alltid tyckt att det ser så gott ut när de på film får sin kina/ thai mat iur kartonger, fråga inte varför men jag har bara fått det för mig =)

Nu finns det ett ställe som gör så , dock inte här uppe, närmaste ligger i Uppsala, så det blir ju inte så att man äter på Chop Chop så ofta , men vi fick vid ett tillfälle hemlevererat , och jaaa, det är mkt godare att äta med pinnar direkt ur kartongen =)


Hur fick jag det hemlevererat kan man ju undra?!? Jo för att för en lång historia kort så var det så att vi skulle vara " prinsessa" vakt åt en liten fyrbening och då köptes det Chop Chop som "betalning" *s*

  ( här är den lilla Sessan ) 


Den här lilla tösen är 9år men ser ut som en liten valp, hon stal barnens hjärta speciellt sonens då hon tyckte att det bästa stället att vara på var i hans rum.

Så snäll som han är så hämtade han sin jacka som han lade på golvet , ovanpå överkastet så att hon inte skulle frysa då hon darrade *s* Han vred även upp sitt element så när jag kom upp för att hämta damen så höll jag på att storkna i värmen..

-Men hon frös juh.... Eller kanske inte *s*

Så nu ligger barnens planer på att skaffa en liten Malteser, och vad svarar jag på den?? Nej tack, alldeles för mkt pälsvård ....


SMen så åter till maten =)

Tänk vilka fix ideér man kan ha.

Men på fredag så ska vi iaf ta en liten tripp för lite extra fredags mys, och det kommer att bli på Chop Chop, vi har dock inte bestämt om vi ska ta den närmaste, den i Uppsala eller om vi ska slå två flugor i en smäll och åka till Enköping för att även bjuda storasyster på lite mat ;)

Vem vet, inget är spikat än...


Av Jenny - 27 oktober 2015 12:14

Lov & ledighet.

Ja nu är det ledighet och lov för mig och barnen som sagt, hjärnan går på halvfart och kroppen står still...

Melody har planer men vi får se hur mkt vi orkar, eller rättare sagt hur mkt jag orkar..

Idag har vi ju Amanda här och vi har varit en tripp till Göransson för att åka lite skridskor, Melody älskar ju att stå på skridskorna, så att försöka att få henne av isen var ju inte det lättaste.

                                                  
                      


Det blir ytterligare en tripp på em då vi ska ta med klubba & boll åt tjejerna.

Nu lite mat i magen och sedan en promenad med hundarna medans tjejerna leker...




Lov

Av Jenny - 26 oktober 2015 08:28

                                                   


Ja då är det dax för lov.

Har inte planerat så mkt den här gången utan vi kommer att ta veckan som den kommer =)

Men ledighet är ju aldrig fel, för man hinner göra så mkt, saker som oftast blir framskjutna hinns ta tag i =)

Anton är hos pappa sin då farbmor är på besök ifrån Kristianstad,så han ser jag inte röken av på hela lovet gissar jag.

Lill Lärkan kommer att ha bästa kompisen Amanda här hela dagen i morgon ( tisdag) och då står det skridsko åkning på schemat.

Ska försöka att få med mig kameran så att jag kan få några bra bilder, men minnet är ju som det är så det återstå att c.

En pumpa har vi oxå gjort, men det är klurigt, har inte riktigt fått in snitsen ;)

Men övning ger färdighet eller vad är det man säger?

                                                  
    

                                                  
             

                                                  
                       Lånad bild

 




Av Jenny - 24 oktober 2015 15:09

Ja nu har ytterligare ett år gått och jag fyller ett år äldre =)

Åren går så fort, men jag känner mig inte så mkt äldre så jag säger som så många andra, ålder är bara en siffra och man blir ju inte äldre än vad man gör sig =)


Några presenter har jag fått och ett par buketter med blommor =)

Latheten satte in så jag har lånat bilder på liknande buketter ifrån nätet...


Gula rosor ifrån Gunvor & Mona , som även kom över på en fika =)

En bukett med blandade blommor ifrån storasyster Anette

   

Och en rosa/ lila bukett i från maken & barnen


 En kärcher fönster puts av maken fick jag oxå, har velat ha en länge =) Så nu ska här putsas fönster!

Sedan fick jag en ny mobilplånbok av barnen, så jag kunde ha mynt ;) Då de tycker att jag ofta gnäller på at jag inte har ngn stans att stopa mynten då jag har haft en "mobilficka", en sådan där man bara har kort och mobil i .

  

Annars så har det bara varit en "vanlig" lördag.

Vi var iväg till Valbo för att införskaffa nya Halloween kläder till Melody inför kommande partyn, sedan så åt vi ute .

Anton har susat upp till pappa sin då Farmor hans kommer upp över lovet. Melody har nu dragit på bio med bästa kompisen Amanda, de skulle se Transylvaninen 2...

Mattias har gjord Daimtårta dagen i ära så den står i frysen och ska bjudas på till kvällen =)


Nu ska jag krypa upp i soffan en stund och ladda batterierna inför kvällen =)




Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards