Alla inlägg under januari 2018

Av Jenny - 26 januari 2018 04:30

Vad tiden går fort!! Ibland för fort, för det känns som om det inte var så länge sen, ja iaf inte 17år sedan som jag kom hem ifrån BB men en ny familj medlem...

Men vet ni, det var det, hela 17 år sedan som min & Jonas son kom till världen.

13,02 så såg han ljuset i den stora vida världen.


Älskade unge, jag hade aldrig kunnat gissa att man kan älska en annan person så mkt som jag älskar mina barn.

Men det kan man!


       


Denna älskade unge är nu en härlig tonåring som har tagit sig igenom 9 år i grundskolan och pluggar nu på gymnasiet.

Ja jag skriver tagit sig igenom, då det inte alltid har varit lätt för han.

Högstadiet var de bästa åren säger han själv, även om vi kämpade med vissa ämnen, men han gick ut 9an med godkända betyg och kom in på den gymnasielinjen han hade som första val.

Han pluggar hårt och ligger i toppen av sin klass, ja en väldigt stolt mamma!


       


Han avgudar sin lillasyster även om han ibland önskar henne långt långt bort ;)

Men ställer alltid upp när hon ber han om ngt.


4060g och 54cm lång genererade till en ngt lång kille på 196cm och ett par kg tyngre =)

Vi kan väl säga så här , att längden har han inte fått ifrån sin mamma som bara mäter 166cm över havsytan *s*


     


Ett moppe körkort var ett måste, iaf enligt sonen och skötte man skolan och såg till att betygen förblev godkända så var det en självklarhet.

En olycka gjorde att vi hamnade på akuten och två veckor i en mitella pga en spricka i axeln.

Men inget alvarligare som tur var, är otroligt glad och stolt över hans trafik kunskaper!

Nu rullar vi ett fordon med 4 hjul då det börjar närma sig ett B körkort.

Film helger är ngt som har blivit ngt av en tradition mellan mor och son, resten av familjen tycker vi är tråkig, och lämnar oss ganska snabbt och sätter sig vid datorn, men här visas det ändå ofta att han är sin mors son och tittar med insidan av ögonlocken ;)


     


Husse och hans älskade hund, kärleken mellan dessa två, ja den kan ingen missta sig på..


GRATTIS älskade unge på din 17års dag!!!








Av Jenny - 21 januari 2018 21:22





Av Jenny - 14 januari 2018 20:45

Ja det har vi väl alla haft eller kanske tom har.

De jag tänker på just nu är artister, grupper.

Jag såg nämligen en av medlemmarna i min favorit grupp när jag var runt 13-14 år, på tv idag, vilket lockade mig till att le en aningen större =)


Min favorit grupp under högstadie tiden var nämligen NKOTB, New Kids On The Block.

Jag hade som många andra affischer på dem som grupp och självklart på varje medlem runtom väggarna på mitt rum =)

Så när jag såg Jonathan på tv så blev det till att googla och döm av min förvåning när jag såg att de släppt nya låtar 2017.

Ja jag ska väl inte att den första låten jag hörde var bra, väldigt enformig, men den andra låten som heter Remix, den var helt ok faktiskt.

Det blev lite av en nostalgi tripp så här på kvällen =)


One more night


Den bättre:

Remix


sen har vi ju de gamla godingarna ;)


This one´s for the children


Step by step


The right stuff

Av Jenny - 10 januari 2018 20:30

snart mitten av januari.

Tiden får fort, ibalnd alldeles för fort =)


Vad gjorde ni på Nyårs afton ?

Vi gjorde absolut ingenting =) 

Vi åt lite extra gott och njöt av lugnet innan 12 slaget.

Själva så smällde vi inga smällare utan köpte ljus lyktor och tomte bloss.


 

Jag testade att göra picklad lök, vilket var så svårt , NOT, men ack så gott, så det är absolut ngt vi kommer att ha på burk i kylskåpet oftare!

 


Här "körde" vi på våran tradition när det kom till mat, förrätten bestod av hummer med vitlökssmör, & dill, gratinerad i ugnen och toast med röra gjord på hackade räkor, Philadelphia ost, dill och en skvätt citron. 

 


Någon timme efter det så var det dags för varmrätten och den bestod även i år av Oxfilé och potatis gratäng men i år fick de sällskap av den picklade löken ;)

 


Och självklart så var det ju efter rätt också, men den fick dröja lite då vi blev en aningen mätt efter varmrätten *s*


Men jag hade i år gjort pannakotta med färska hallon i botten och sedan så toppade jag med blåbär och physalis.

Så gott och en sådan enkel efterrätt.

   


Välkommen 2018!


Av Jenny - 7 januari 2018 20:15

Ja vi har passerat både jul och fått ett nytt år =)

Jag har faktiskt inte haft tid att sitta framför datorn så mkt utan det har mest blivit några snabba svep på FB via mobilen.

Inte för att jag har fått mer tid på mitt schema men lusten har börjat att komma tillbaka, så det kanske kan bli några rader med jämna mellan rum.

Om inte annat så blir det kanske några bilder, fast det mesta läggs upp på FB eller Instagram.


Vi har iaf haft en lugn jul och även så nyår.


Vi kan säga så här, vi har bara "varit", mat och familj, ingen stress! Precis så som det ska vara.

Jag ser allt för många som stressar runt ju närmare jul vi kommer, ja jag har själv varit där, men för ett par år sedan så sa jag STOPP!

Julen blev inte som jag ville, det var bara som ett stort måste och lugnet infann sig inte.

Julen ska inte vara full av stress, den ska vara full av kärlek och lugn!

Ett tillfälle att umgås med nära och kära, äta det man vill, inte det man borde för att det "ska vara".

Vill man äta en pizza på julafton?

Då säger jag GÖR´T!!

Det finns absolut inget som säger att det måste vara julskinka, sill och allt vad det oftast innebär på julbordet.

Nu gör ju vi det, äter den för oss traditionella julmaten dvs.


Så det är något jag har tagit till mig, att inte stressa och vet ni, det är så skönt!

Jag mår bättre och även de runt om kring mig.


Så här såg lite av julen ut hemma hos oss =)


   


     

     

     

       

   




Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards