Alla inlägg under februari 2021

Av Jenny - 25 februari 2021 16:15

och vackrare för var dag som går.

Nu är det dax för nästa älskade unges födelsedag, hon som ger mig ngt extra grått hårstrå, men som gör mig så otroligt stolt.

GRATTIS älskade unge på din 14års dag.


           

Av Jenny - 21 februari 2021 15:49

När jag började att trän på gym så insåg jag snabbt att löpbandet var mitt favoritverktyg.

Dock så varade gym inspirationen inte speciellt länge, då jag tyckte att de andra redskapen var tråkiga.

Och att betala för att bara springa på bandet kändes inte så motiverande.


Jag har väl vid tillfällen nämnt detta för Mattias men vi har väl inte gjort eller tänkt så mkt på det.

Vi tillsammans gjorde en satsning att gå på gym och han som jag insåg ganska snabbt att bandet var det som vi trivdes med men inte ngt annat redskap. Så vi blev ganska kort livade i vår gym period.


Men till min födelsedag förra året så överraskade Mattias mig med ett ordentligt löpband, och då menar jag ett sådan där vi kan ställa lutning, mäta puls, lägga in program mm, drog i gång.

men jag ska ärligt erkänna att det inte blev många turer 2020 på min nya partner.


Men i Januari i år så kom motivationen och jag dammade av löpar skorna och fixade min egen spotify lista smo jag skulle springa till.

 

Jag satt mitt första mål med att springa i 20minuter 2 dagar i veckan.

Det ökades upp till att orka 2km 2 dagar i veckan.

Jag satte hastigheten på 6,5 och tuffade på där ett tag, nu är jag uppe på 7,5 i hastighet. Jag märkte snabbt hur orken fylldes på och att jag orkade löpa på en snabbare tempo.


För mig handlar det inte om längden utan om att öka orken och att orka hålla i , så det kommer inte att bli några mil, utan bara för att hålla kondition och bygga muskler.


 


Nu är jag upp på 3km och 3 dagar i veckan och det tänker jag tuffa på med ett bra tag, nu är målet att orka på en kortare tid, vilket innebär ett högre tempo.


Det roliga är att dottern hänger på, hon gör det för att orka springa längre och mer under träning och match. Att syrran och jag sedan triggar henne med en slant för att hålla henne motiverad kan ju även det göra sin lilla del i det hela.

Hon får 20:- av mig och 10:- av syrran för varje gång hon joggar 2km.

Hon springer inte ofta då hon har träning 2ggr i veckan plus gymnastik i skolan 2dagar, men när hon väl kommer upp så kör hon på och jag har lovat henne att alltid hålla henne sällskap.

Vilket jag gör =)


Idag efter fotbollsträningen så muttrades det lite då de fått en övning som ska göras till nästa träningstillfälle.

De ska göra 50 squats ( hukningar) och för att det ska bli roligare så hakar jag på och vi gör dessa tillsammans..

Jepp ni läste rätt, jag ska hänga på min vältränade dotter. Så idag körde vi 2 rep till :


Varje gång det sjung ned så går man ned och varje gång det sjungs upp så går man upp, och det finns några tillfällen i låten där man får i hukande ställning snällt vänta på att det ska sjungas upp igen. Och jag kan lova att för en otränad kvinna som mig så gör det ont i låren..

Men vi kör på!

Låten är ca 3 minuter lång och denna körde vi 2ggr..

Så tränarens utmaning är även antagen av mig =)  Men i morgon så kommer jag inte att kunna gå och att ta sig ned för trappen kommer att vara en pina trotts att jag har stretchat!


Men jag fick iaf dottern att skratta trotts att det i hennes mening, är världens tråkigaste uppgift.


   





Av Jenny - 17 februari 2021 07:41

Ja vad skulle vi göra utan detta verktyg idag?


Let´s google it =)


 

För jag erkänner att jag kan googla en hel del vissa dagar andra inget alls.

Men det är ett otroligt bra verktyg!

Ja men vad googlar jag, ja oftast så är det recept och och olika glasögon modeller. 

Recepten är för hemma bruk då vi har slutat med Hello Fresch kassen och glasögonbågar , ja det är i jobbet.


Ja man använder ju  i Google för att leta efter en blogg, hemsida, ja olika typer av info. Så ja jag säger att det är ett bra verktyg.

Jag ser ju bara hur många av er som läser min blogg , även om den i dags läget inte uppdateras allt för ofta, använder Google för att hitta den =)


Men jag inser ju också att jag är en aningen omodern, jag använder ju fortfarande Explorer och om man är lite mer uppdaterad så använder man chrome..

Jag erkänner att jag har svårt att lära mig nya tekniska program, men det kan bero på att jag inte har det gedigna intresset. Men jag lär mig och när jag väl får kläm på det så tycker jag att det är superbra =)

Men chrome har jag inte riktigt tagit till mig än.. Men jag är på G, sakta men ganska osäkert...


 


Av Jenny - 14 februari 2021 11:45

Detta fick jg av min underbara make på Alla Hjärtans dag..


En personlig hälsning ifrån Ola Toivonen i MFF

Jepp så pass nördig har jag blivit och detta var för mig en helt underbar present!!


                                       

https://res.cloudinary.com/memmo/video/upload/t_download2/v2-live/99cbad9e-347e-4236-b248-15da2bde04a0.mp4





                                                  

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards