Alla inlägg under april 2018

Av Jenny - 2 april 2018 08:30

familjemedlem har vi också fått =)

Den har fyra ben, päls & svans, men nej det är inte en hund, inte heller en katt!


Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har ju dottern fyllt år och hon har länge önskat sig ett eget husdjur. Helst av allt så ville hon ha en egen hund, men jag tycker att hon är en aningen för ung för det ansvaret, så vi kompromissade.


Det blev en liten svart dvärghamster hona som hon har döpt till Ellis   


   


Och det är kärlek, Ellis hoppar idag upp i handen på dottern så fort hon stoppar ner den i buren, hon sitter stilla och väntar på att hon satt sig tillrätta, det värmer en mammas hjärta att se hur duktig och ansvarstagande hon är för detta lilla liv.


Så vem vet om några år ( minst 3) om intresset fortfarande finns så kanske vi ska ta upp diskussion ang det där med att ha en egen hund och vad det innebär, men självklart så kommer ju det största ansvaret ligga på mig ( och mannen) .


Den som säger att det är billigare med en hamster måste nog tänka om, för det är inte bara en bur och dess innehåll idag, nej det ska vara en "lekhage", ett bättre hjul än det som följer med buren, för det måste jag ärligt säga var totalt värdelöst, men gissar att det är lite det som är meningen, att man ska köpa ett extra ;)

Så utöver den "vanliga" buren så har vi även köpt en stor plast låda i från IKEA som vi fyllt med olika saker, tex, ett extra hjul, så ja hon har 2 nyinköpta hjul, ett hus, en skål med sand och lite annat.


 


Men jag måste erkänna att hon är otroligt söt!

Till och med Mattias tycker det och vi kan komma på han med att sitta och pyssla med henne *s*

Otroligt rogivande att bara titta på när hon trampar runt i sin bur eller lekhage.

Jag frågade sonen om han också ville ha en hamster, men han kontrade med att han var nöjd med att titta på lillasysters, för han har inte intresset just att sköta om ett djur.

-Jag hjälper dig mamma med hundarna och med Ellis om det behövs, men jag vill inte ha ngt eget djur, men jag tar gärna en bil när jag fått körkort...


Ja vad ska man säga.. *s*
 


Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards