Alla inlägg under oktober 2021

Av Jenny - 19 oktober 2021 18:18

Ja det rullar på, mestadels med jobb.

Just nu jobbar jag dygnet runt, ja det känns iaf så. Många dagar i veckan blir från 9-20:10, men förhoppnings vis inte längre än till december.

Jag har jobbat så nu sens augusti, men så är det när man väljer ansvaret och personal blir hemma av olika skäl.


Dock så har jag haft ont i nacken de senaste 3 veckorna, i fredags så var jag för första gången i mitt liv iväg till en massör och ska dit igen i morgon. Jag kan väl inte säga att det har blivit ngt bättre men jag förstår att man måste gå flera ggr. Men som sagt att lyckas skaka loss tid för att kunna gå kontinuerligt, och det är inte det lättaste just nu...


 

Jag är ju en av de som är om man kan säga lyckligt lottad då jag inte i normala fall har problem med rygg eller nacke, men just nu är det ett rent helvete.

Att röra nacken för att titta åt sidorna är rena tortyren, jag stretchar, kyler gör moment som är rekommenderat av massören, men det blir inte bättre, och ja jag kan väl erkänna att mina arbetsställningar ibland inte är de bästa.

Som att knipa fast telefonen mellan axel och öra för att frigöra båda händerna för att kunna göra två saker samtidigt i längre stunder, nja kanske inte det smartaste. Men jag gillar att vara effektiv i mitt arbete =) 


Det är tur att jag stortrivs på mitt jobb och har de bästa och mest underbara kolleger! För utan dem så hade det inte varit med lätta steg som man gått till jobbet varje dag.

Men all övertid börjar ta ut sin rätt och det känns inte så kul att Mattias får ta det största lasset här på hemma fronten, tur är väl att dotterns fotbolls matchande har tagit slut för i år och det bara är träningarna som rullar på.


Men har ni några tipps på rörelser för nacke eller rygg där jag gissar att det kanske sitter så lämna gärna en rad eller två så kan jag testa, för just nu så vill jag bara kunna vrida huvudet ordentligt .







Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards