Alla inlägg under juli 2017

Av Jenny - 25 juli 2017 20:14

-lyser med sin frånvaro när det kommer till blogg inlägg...


Jag har några korta inlägg på lut, men inget som jag känner att jag vill "lägga upp", de känns korta och , ja inte bra helt enkelt, så de får vänta tills andan faller sig på igen.

Dagarna räknas ned till semestern, nu är det "bara" 4 arbetsdagar kvar, sen är det min tur =)

Och med det så kommer solen och värmen, jag har iaf beställt det så!


Melody och jag drar till syrran direkt på lördag efter jobbet då vi ska spendera en vecka hos henne i Enköping.

Vi ska jaga Pokemons, åka på 24 timmars kryssning, åka till Grönalund och även åka på sightseeing i Stockholm med ngn form av buss som går både på land och vatten =) 

 


Ja den första veckan på semestern är planerad =)

Sedan så får vi se, jag gissar att en del tid kommer att spenderas i Furuvik om vädret tillåter, sedan så är iaf helgen den 12-13/8 bokad, då tar jag med mig Melody och hennes kompis till Stockholm för en weekend i Mall of Scandinavia då det är ett Pokémon event där, vilket innebär en hotellnatt och en hel del Pokémon jagande för tjejernas del, själv ska jag shoppa, för tjejerna , ja de kan ju hänga på syrran *s*

För ja hon ska också vara på plats, och hon tyckte att jag skulle ta tjejerna med mig och jaga dessa små figurer, så sagt och gjort, en hotellnatt blev det =)


     


 

22 juli går världens första officiella Pokémon Go-fest av stapeln i Grants Park i Chicago men bara några veckor efter det så arrangeras det även en officiell Pokémon Go-fest i Sverige.

Den 12 augusti anordnas något som företagen bakom Pokémon Go kallas för Pokémon GO Safari Zone på Mall of Scandinavia i Solna utanför Stockholm. Under arrangemanget kommer variationen bland de Pokémons man kan fånga att öka och det ska även vara möjligt att fånga Pokémons som vanligtvis inte hittas här i Europa. På bilden ovan syns bland annat Kangaskhan som i vanliga fall bara går att fånga i Australien men jag antar att den kommer att gå att fånga under Pokémon GO Safari Zone -eventet i Stockholm. Det kommer även att förekomma unika och kraftfulla så kallade raid-bossar under eventet.

Pokémon GO Safari Zone kommer under sommaren och hösten att arrangeras på följande sju platser i Europa:
5 augusti
Fisketorvet—Köpenhamn, Danmark
Centrum Cerny Most—Prag, Tjeckien

12 augusti
Mall of Scandinavia—Stockholm, Sverige
Stadshart Amstelveen—Amstelveen, Nederländerna

16 september
CentrO—Oberhausen, Tyskland
Les Quatre Temps—Paris, Frankrike
La Maquinista—Barcelona, Spanien


// feber.se




Av Jenny - 23 juli 2017 20:00

 

 

Av Jenny - 12 juli 2017 19:08

Ja den räcker inte riktigt till just nu, men ska väl försöka att hålla igång bloggen med något litet inlägg här & där.


Har i dagarna gjort en uppdatering när det kommer till de listor jag har på Facebook, har rensat lite bland vänner, foton och texter.

Begränsat flödet och sett över lite annat, försöker ju även att börja att använda Instagram, men jag är inte så insatt där än så det blir lite hur som haver där =)


Satt och funderade på det här med Facebook vänner, det finns ju de som har 1000-tals "vänner" på sin lista, sedan finns det de som bara har irl vänner.

Jag har en salig blandning, allt från familj till hundras vänner,  alltså sådana som har Basenji. Jag tycker att det är kul att få prata med dessa, man lär sig så mycket om så mycket, vi pratar inte bara hund, utan man lär känna dem, fast bakom datorn.

Ja fast de flesta är nog hundfolk på min vänner lista, både med och utan Basenji´s  =)


                                                             


 Jag är ju inte så duktig på hur man kan hantera alla inställningar som finns på FB, men jag tror att jag har fått det att fungera.

En rensning då och då bland vänner är inte fel del heller, jag accepterar allt mindre de vännerförfrågningar jag får ifrån personer jag inte riktigt känner att jag har något i utbyte med.

Många har jag märkt vågar inte göra dessa rensningar, varför vet jag inte, men energi tjuvar finns det allt för många av , så varför ha dem bakom en dator där de gärna tuffar på sig och beter sig illa.

Nä ta bort dem, man ska inte ge dem chansen att såra, för oavsett om det är ett skrivet ord så kan det såra ordentligt.

Det man kanske inte tänker på är att det skrivna ordet kan tolkas på så många olika sätt.

Du kanske inte menar att det ska vara illa menat, men man måste tänka på att den som sitter bakom den andra skärmen kanske inte tyder din text, som du menat.

Jag brukar alltid försöka att lätta upp en tex med en smiley gubbe om jag vill ha en *lättare* text, och påvisa att jag inte menar något illa eller elakt.

                                                             


Något som är roligt med FB är ändå de "minnen" som dyker upp i flödet. Sådant som man lade upp för flera år sedan.

Jag fick upp några sådana bilder för ett tag sedan som jag faktiskt sparade ner på datorn, de var så rolig att se på.

3 olika raser här hemma, alla med lek i sinnet, och det var bara hanhundar =)


                          

                                                   


Så jag tycker att Facebook faktiskt är roligt, men ibland så önskar jag att regler när det kommer till filmer och bilder som visas vore striktare!

Nu menar jag inte bilder på mammor som ammar, eller två män som pussas, utan mer de djur filmer som cirkulerar där man får se hur de flår dem levande, där djur plågas för människans nöje, eller barn som utsätts för våld, sådant ska inte få cirkulera, vi vet att det finns, men det finns yngre personer som får detta i sitt flöde och jag kan tycka att de kan få vara lyckligt ovetande ett tag till.

Vill man veta mer om allt det olyckliga som pågår runt om i världen så kan man ändå läsa om det på nätet... 

Nä jag är väl medveten om att det finns och att det måste visas för att få det att minska och i hopp om att det försvinner helt, men jag önskar ändå att det kunde regleras bättre och oftare.


                                                                


     

Av Jenny - 10 juli 2017 06:45


Av Jenny - 9 juli 2017 19:45

                    

Av Jenny - 4 juli 2017 18:58

Ja nu har jag äntligt börjat att få lite flås och löpträningen känns rolig.

Inte bara som ett måste utan det flyter på och jag orkar även prata efteråt.


Det är fortfarande inte längden som jag räknar utan förbättringen i min löpning, och att jag nu har sällskap av maken gör det ännu roligare.


Vi kör nu på med Runkepper för att se att vi inte halkar efter när det kommer till tempo.

Så kul att se..

   


Jag har även utökat mitt skoförråd =)

Och jag tycker mig se något av en röd tråd i mina köp ;)

 

Så två till tre gånger i veckan så länge mina knän håller så kommer vi att dra av 2,3km i Trebo =)



Av Jenny - 3 juli 2017 18:45

fotbolls Cup och tapetsering.

Ja det är vad som har innefattat sig denna helgen.


Melody och resten av Sif -07or bar i väg till Vansbro för att spela fotboll.

Helgen lovade regn så Mattias och jag planerade att tapetsera och måla om i vårat sovrum.

Svärföräldrarna åkte hem tidigt i fredags morse och Melody åkte vid 12 snåret.


Solen den lös under hela min arbetsdag som var 9-18 och Mattias påbörjade arbetet hemma med att flytta möbler och slipa och spackla, så när jag kom hem så var det bara att äta och sedan börja grund måla.


Vi fick stadiga uppdateringar av Melody och tränare ifrån cupen.

Det spelades en match på fredagen när de kom upp till Vansbro, men ett gäng nervösa tjejer gjorde att de förlorade denna med 4-1.

Sedan spelades det tre matcher på lördagen och då stod de som segrare i alla tre.

Disco på kvällen och en hel del fnittrande, ja ni kan ju själva tänka er hur det låter med 17st spända och glada 10åringa tjejer *s*

Måste säga att tränarna har gjort ett otroligt jobb, både tränings mässigt för tjejerna och uppmuntran och utförandet till denna cup.

På söndagen så var det två matcher vilket resulterade i en vinst och en förlust, men summan blev att de kom 2a i cupen. Med en pokal (deras första) och en silvermedalj styrde de färden hem.

         


En trött men vääldigt nöjd tjej landade här hemma på söndag kvällen.

Melody stod i mål en match, sedan turades tjejerna om med att vara målvakt, ett bra beslut tycker jag, även om dottern inte riktigt tyckte det *s*


Vad gjorde vi här hemma då? Jo det hade ju lovats regn hela helgen vilket gjorde att vi tog beslutat att fixa sovrummet, jag är dock glad över att vädret inte blev som utlovat för tjejernas skull.

             

Jag blev sååå nöjd med slutresultatet även om det är lite smått kvar, en tavla här, fler kuddar i sängen , ja ni vet lite tingeltangel ;)

       


Hundarna fick inte vara med även om de bra gärna ville, så de låg i trappen och höll koll så att vi gjorde rätt, när de sedan fick komma in för att inspektera, då vi även ställt in sängen men bytt plats, ja vi kan ju säga att det blev godkänt =)


   

Av Jenny - 2 juli 2017 18:45

och händelserik vecka ha passerat.

Ja ibland så hänger jag inte riktigt med.. Vi är redan inne på v 27 och Mattias andra semester vecka.

From nästa vecka så går ytterligare två av kollegorna på semester.

Chefen han tar ledigt lite hippen som happen med kort varsle, men så kan an ju göra när man har personal som sköter sig =)


Förra veckan så hade vi fin främande ifrån Skåne och de hade med sig en sådan trevlig 40års present till mig ;)

Tack för den!! 

 


Själv så jobbade jag hela veckan så jag fick lite mindre tid med svärföräldrarna, men de är ju i första hand här för att träffa sitt barnbarn & självklart Anton =)

Jag och Mattias och vi är bara ett litet bonus ;)

Men det som var inplanerat fick planeras om...

Anton var med om en olycka på moppen så han och jag fick spendera tisdags eftermiddagen och kvällen på sjukhuset i Gävle.

Vi började med Hc här i Sandviken för att sedan bli skickad med remiss till röntgen i Gävle och där tog det tid.. Därefter ca 5 timmar så blev vi förflyttad till Akuten och Ortopeden, slut resultatet, en spricka i axeln och två veckor i mitella.


       

Men en glad kille iaf, älskade unge!!


Så Anton hade inte allt för mkt lust till att göra saker vilket var / är helt förståeligt, så de övriga hittade på lite annat, saker som för sonen var helt ok att skippa =)

Furuvik var en självklarhet för dottern då hon fick välja..

  En bild som säger mer än 1000 ord *s*

Sedan var det ju ett obligatoriskt restaurang besök, vi brukar alltid testa någon av de restauranger som lilla Sandviken har att erbjuda. I år så blev det The Church som fick stå för menyn.

En otroligt vacker insida, men vi fick chansen att sitta på den ny invigda ute serveringen.

Trevlig personal och jag måste säga så j'kla god mat!!!!

Ja ett ställe som får 10 poäng av 10 av mig. 

Visst det tog lång tid att få maten men det var det värt! Vi fick alla mat samtidigt och det var inga små portioner.

De tog snällt emot en special beställning när det kom till Lill Lärkan, men ni ska ju inte tro att de gjorde den mindre för det =)

     

Hamburgare av högrev med pommes, kyckling ( Ifrån Ockelbo, så närproducerad), stekt i olivlja och pesto av ngt slag, med en uns av lime & en stor portion av sallad, parmesan ost och en dressing som gjorde att snålvattnet rann, plus knaperstekt bacon & en grillad bröd skiva.. Detta tog, jag, Ulla & även Tom, Melody fick kycklingbröstet och pommes plus sallad och bearnaise sås, Anton tog kotlett med potatisklyftor och hericovertes och bearnaise sås, det var dock en mindre portion, men då vi andra inte riktigt orkade med allt som serverades på våra tallrikar så självklart skickade vi vidare åt den hungriga killen =)

Ja vi var alla mätta och belåtna när vi gick ifrån bordet =)


Sedan så var det ju också den sedvanliga turneringen av plump, fast i år så uteblev stormästaren, nämligen jag, då det spelades när jag jobbade, men jag måste ju låta de andra vinna någon gång eller hur *s*

Melody har blivit en hejare på plump, sin mammas dotter ;)

   


Ja och detta var bara under ett par få dagar, tisdag - torsdag =)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frĺgor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards