Alla inlägg under december 2016

Av Jenny - 31 december 2016 17:19

Ja nu är det dags för ett nytt år, 2017 är på intåg =)

Tiden går alldeles för fort och det är dags att ytterligare dags att summera ett år =)


 


Av Jenny - 30 december 2016 23:30

och det står arbete plus inventering på schemat.

Arbetsdagen började kl 9 men uppe var jag redan kl 05,00 då jag skulle skjutsa mannen till jobbet då vi fortfarande bara har en bil =/

Men väl hemma så var man pigg så det var bara att pyssla lite , men det gäller ju att vara tys då dottern fortfarande sov =)


Meningen var att inventeringen skulle hålla på till 21 och jag var inställd på att missa kvällens match mellan Saik och besökande Villa.

Men vi hade förberett väldigt bra så det gick i blixtens hastighet och vi var klar på en timme, så det innebar att jag bara kom 10 minuter sent, för att se våra svartvita hjältar spela.

Ja jag vet , inte som alla andra *s*

 


Ja och vad ska man säga om själva matchen?

Förlust med 4-3, en match jag gärna sett med ett inte lika brett utspritt Saik, för tittar man på deras spel så kan jag inte mer än annat säga , slarvigt!!!

Det går inte att spela lång spel inför ett taggat Villa.

Villa spelar för hårt och tight, lämnar inget för slumpen och definitivt inget åt Saik..

Att passa långt och spela hem är ju en taktik som inte håller och det trodde jag att de lärt sig  ifrån förra årets spel. men jag gissar att det är något som kanske är svårt att ställa om ifrån.

Men vissa stunder så kom gnistan fram och de spelade så de Svartvita stålmän de faktiskt är.

Men en väldigt spännande match, men jag ska ändå säga att jag saknar Falken i mål, jag tycker fortfarande inte att Othén är så vass i mål som han målats upp att vara, men, som jag säger en målvakt blir ju inte bättre än vad resten av laget gör han.


Det jag inte riktigt förstår i vårat spel är varför det aldrig är mer än två Saikare som spelar upp och resten blir på något vis blir hängande mitt på plan eller på egen planhalva.

De når aldrig hela vägen upp.

Tittar man på Villa så är det alltid minst 4-5 spelar med upp vid ett anfall sedan så är de riktigt snabba med hem spel när motståndarens lag har bollen.

Det är något jag önskar att Saik skulle ta till sig.

Men de kan ju inte vinna alla matcher oavsett hur mkt vi på läktaren skulle vilja ;)

 




Av Jenny - 24 december 2016 20:27

och landad i soffan =)

Efter en underbar Julafton hos syskon barn och syster.

Tyvärr så blev vi en man kort när sonen drog sig ur, men är man tonåring så är man, plus att farmor är uppe och han ville spendera tid med henne, vilket är helt ok även om vi mer än gärna sett han i bilen med oss =)


Vi började morgonen med att öppna alla julklappar då Melody inte ville ta med eller vänta tills det att vi kom hem.

Det är ju inte ngt som hör till Jul rutinerna här hemma vilket gjorde att det kändes konstigt men ändå helt ok.

Det hela övervakades av tre väldigt trötta basenjisar, de hade nog mer än gärna gått upp och sovit en stund till *s*

Men envisa som de är så var det bara ett måste att övervaka utdelandet av klappar och självklart öppnandet, för vem vet det kunde ju ha varit något till dem =)

Kl 10 så satt vi iaf i bilen och styrde den mot Enköping, rondellernas stad.


   

Tyvärr så saknades lite av julkänslan i år, och det tror jag är pga av saknandet av snö, Mattias passade på att knäppa kort när vi körde, man skulle ju nästan kunna tro att jag tagit en fel sväng och att vi landat i Skåne, men så var ju inte fallet, plus grader och blå himmel och barmark så långt ögat kan nå, nej det känns inte som jul det...


Men väl på plats så han vi växla några ord hemma hos Anette innan vi vandrade över torget för att besöka Rebecca och Hendrik.


         

Ja vi kan ju säga så här : Vi är inte så villig i den här släkten att medverka framför kameran *s*

Men är det jul så är det =))


     


Men jag ska ärligt erkänna att jag är dålig på att knäppa kort för jag missade julklapps utdelningen *s*

Jo den hemma kom jag ihåg, men inte den med släkten *s*

Men med god mat i magen och många skratt så avrundade vi dagen då Dessan och Anette skulle jobba, men så nöjda med dagen =)

Melody är supernöjd med sina klappar då hon näst intill fick allt hon önskade sig. Anton har inte varit hem för att öppna sina, men det gör han i morgon =)

Nu... på med mysbyxor och krypa upp i soffan framför en bra film.


God Jul

Av Jenny - 23 december 2016 19:45

bänkar vi oss framför Tv´n och Bingolotto =)

Nu hoppas vi på vinst!

 

Dan

Av Jenny - 22 december 2016 13:50

före dan före doppare dan =)


 

Av Jenny - 22 december 2016 08:06

& Ett Gott Nytt År

Önskar vi

 

Ja

Av Jenny - 21 december 2016 18:52

Nu börjar vi att räkna ner...

 

Ikväll så åker skinkan in i ugnen för att få sin finish.

     

Mannen står även och gör vitlökssill & senaps sill, och den ska ju självklart följa med till Enköping på Julafton =)

Nu är även knäck och trilling nötter gjorda så nu är vi klara med julgodis baket för i år!

   


Bingolotto biljetter är också inköpta inför uppesittare kvällen på fredag, detta är en tradition som dottern faktiskt startade för ett par år sedan och den har hållit i sig =)

För även om vi inte är så förtjust i bingolotto över lag så fungerar det ju för en kväll ;)


Så nu håller vi tummarna på att turen står på våran sida i år !!

 


Av Jenny - 20 december 2016 06:30

Ja nu är det dax att testa ngt nytt igen så här innan jul.

Den här gången blev det fisk till middag =)


Torsk i ugn med kokt potatis och dill & citron sås

 
  • 900 g fast potatis
  • 600 g torskfilé
  • salt och peppar
  • 2 dl smetana
  • 1 fiskbuljongtärning
  • 1 dl vatten
  • 1 kruka dill
  • 1 citron
  • 250 g broccoli

 

  1. Tina torsken om fryst används och låt den rinna av ordentligt.
  2. Sätt ugnen på 225°C.
  3. Koka potatisen i lättsaltat vatten.
  4. Lägg torsken i en ugnssäker form. Salta och peppra.
  5. Koka upp smetana med buljongtärning och vatten i en kastrull.  Smaka av med salt och peppar.  
  6. Hacka dillen och rör ner i såsen. Skölj och riv skalet av citronen och rör ner. Smaka av med citronsaft.
  7. Häll såsen över fisken och tillaga mitt i ugnen ca 15 minuter.
  8. Skär broccolin i buketter, skala och strimla stjälken. Koka allt mjukt några minuter i saltat vatten. Låt rinna av.

  lånad bild

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards