Alla inlägg den 18 december 2016

Av Jenny - 18 december 2016 16:39

Ja en vit jul kan ju betyda två saker.

En jul fylld av snö och ljusare dagar och kvällar.

Men det kan även betyda en jul utan alkohol.

Och det här inlägget kommer att handla just om det sist nämnda!

 

Jag undrar varför det är så många vuxna som ser dessa högtider som ett skäl till att supa, nej jag menar inte dricka, utan supa, för det är en stor skillnad!

Att ta EN nubbe till sillen gör ingen skillnad, men att dricka kopiösa mängder med den dåliga ursäkten , att det är jul, den är för mig ofattbar!!


För visst är det väl upp till oss vuxna att inse vad våran alkohol påverkan gör, varför ser man inte när man gör illa sina barn?

Att ta ett glas vin eller en nubbe, eller en öl till maten, ja det ser jag inga problem med, men när man dricker så pass mkt att barnen blir lidande, ja då är det inte ok!!


Men varför, ja det är något som jag verkligen undrar, varför måste det drickas vid varje högtidstillfälle eller varför ses det som en ursäkt till att kunna dricka i mängder?


Om man nu känner att man absolut måste dricka vid dessa högtider, i alla fall julen, som jag anser lite är till för våra barn, varför kan man då inte se till att just barnen inte är i närheten?

Se till att de kan åka till någon, farmor, morfar, kusin, moster, vän, så att du kan dricka, se till att de slipper se dig bråka med någon, se till att de slipper se dig ligga avtuppad eller se dig vända magen ut och in pga att du har druckit för mkt.


 


Nej jag gillar inte alkohol, jag gillar inte syftet den så många gånger används till.

Ja jag har festat, jag har varit stup full, men det var innan jag blev en mamma. Jag ser inte nöjet med att dricka så mkt att jag inte kan ta vara på mig själv inför mina barn.

Jag vet hur mkt alkohol sårar, jag vet hur det är att se föräldrar bråka pga just alkoholpåverkan.

Detta är kanske varför min syn på alkohol är som den är.

Ta en nubbe, ta en öl, ta ett glas vin, slappna av och njut av julen tillsammans med din dotter eller son, med släkt och vänner eller bara ni =)


 




Av Jenny - 18 december 2016 14:53

2016, julmat och en show =)

 

Och vilken show det var!

Artister som Petter, Danny , Ace Wilder, Plura, Elisa, Petra Marklund & David Lindgren var på plats.

Maten var jag inte imponerad av, tyckte att det var alldeles för mkt pengar att betala för den maten som serverades, och vi hade ju hoppats på att det skulle vara bättre än förra året men så var inte fallet.

Att kalla det för ett julbord är att ta i!

Visst , man går kanske inte till en sådan här tillställning för att äta, men man betalar ju iaf för det och då kan man ju tycka att det borde läggas en del energi & planerande på den delen iaf!


Men showen, ja den höll verkligen måttet!


Men någon jag verkligen blev besviken på var på Dannys framträdande.

Jag såg fram emot att se han på scenen, men han föll i graderna ganska snabbt, han kråmade sig mer än att ge en show för hela lokalen, hans show var för de på den första raden..


Men en killen som jag faktiskt blev glatt överraskade över var David, den killen kunde verkligen showa & sjunga, ja att han kunde sjunga det viste jag redan, men vi kan ju lugnt säga att han levererade!!!

Men han var inte den enda, Petter, Petra och Elise var med de också, de såg verkligen till att alla stod på fötterna och dansade =)

Ace var såg man inte så mkt av så tyvärr så föll hon lite i glömska..

     



Hela golvet gungade och det sjöngs med för full hals! Stämningen var verkligen på topp, vi fortsatte tom efter showen, vi dansade några timmar till, sedan kändes det i fötterna så vi började bege oss en efter en.

Men detta är absolut något som jag hoppas vi gör om nästa år =)


Ja vi kan ju säga att det är något jag hoppas vi gör om nästa år med, och även då med tjejerna ifrån Valbo =)





Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards