Alla inlägg under december 2020

Av Jenny - 31 december 2020 19:45

                                                         



Året som inte varit som alla andra, men nu är vi här igen, snart dags för att byta år och jag tror att inledningen av 2021 inte kommer att bli som vi är vana vid.

För det normala som vi är vana vid kommer nog att dröja ett par månader in på det nya året, oavsett om vi vill eller inte.


Men även om året inte varit som vi trott och hoppats på så börjar det närma sig ett slut.


                                                 

Så hur summerar vi detta år?

Ja vi kan väl iaf säga annorlunda!


GOTT NYTT ÅR

 

Av Jenny - 30 december 2020 20:01

sista inventering går av stapeln för mig i morgon.



 



Många av oss som jobbar i butik har 2 eller flera inventeringar per år, vi har 4 , en inventering varje kvartal.


Och jag är nog en av få som faktiskt gillar det!

Men jag tror att det har att göra med min OCD, det blir på ngt vis ett kvitto på att allt sköts i butiken, att vi gör likadant och att vi alla är pedantiskt noga, och det krävs!

Kanske till den grad att vi blir en aningen frustrerad när ngt inte stämmer, eller att man har glömt ngt som borde skrivits ned för att kollegan ska kunna ta över.


Jag ska väl erkänna att vi inte har så mkt att räkna när det kommer till bågarna i butiken, det som tar tid är det som ingen ser, förutom vi personal styrkan, det som finns bakom, ja glas, linser och alla små tillbehör, det är inventeringen av dessa små saker som kunden inte ser , det är det som tar tid.


Ibland saknar jag att räkna det som ögat ser, som när jag jobbade i Zoo branschen, men det är bara ibland, för att räkna alla kattleksaker tog sin lilla tid.. Fodersäckarna var snabbt avklarad, men alla tugg och leksaker, det var en annan visa.

Som sagt, det är bara ibland som jag längtar tillbaks dit.


Men i morgon så är det sista inventeringen för i år, och det ska bli spännande att se om allt stämmer.

I normala fall så brukar vi var 2 som inventerar men i morgon så gör jag det själv, jobbar förs sedan efter stängning så tar jag tag i inventeringen, vilket innebär att jag under dagen kommer att förbereda så mkt som möjligt för att det sedan ska flyta på så snabbt som möjligt. För det är ju ändå Nyårsafton i morgon..


 


Av Jenny - 25 december 2020 18:30

på födelsedagen älskade stora syster!

För idag är det din dag, tyvärr så blev våra planer inte som planerat, men vi tar igen det nästa gång vi träffas!

Love You to the moon and back!

GRATTIS Igen på DIN DAG!

 


Planerna var stora men som vanligt när det kommer till mig och min syster så sätter vi familj, vänner och jobb framför tid med varandra. Men vi vet iaf att den andre förstår och att vi gör exakt lika.

Och i detta fall så  var mitt jobb som satte käppar i hjulet för våran egen tid tillsammans.

Men vi han iaf spendera några timmar tillsammans innan du fick styra Ruben hemåt igen.


och jag han få dig beroende på Polka Latte från Espresso House *s* Så nu är det bara att ladda ned deras app..

 



Men förhoppnings vis så ska vi väl få till det bättre 2021, utan virus och allt för mkt jobb... men jag vet ju vart jag har dig när jag behöver dig, på jobbet *s*


Vi bor ca 14mil ifrån varandra, vilket inte tar allt för lång tid att köra, men som sagt det är inte distansen som sätter käppar i hjulen för oss, men med en del planerande så brukar vi få till det!


Vi har inte alltid haft en nära kontakt, pga olika skäl, men vi hittar tillbaks till varandra under olika omständigheter. Och oavsett skälet till att vi glidit isär så är det aldrig ngt som vi har "hängt" över våran relation.

Vi är inte mer än mänsklig och vi har alla fel och brister, men vi vågar erkänna och förlåta varandra och det älskar jag dig för!

Vi skrattar, gråter, svär och ser olika på saker och ting, men det är precis så det ska vara. Syskon är ju där för att håll en uppe när man är ledsen, glad eller arg.

Du dömer mig inte över mina fel eller brister, och ja jag har en hel del sådana, precis som alla andra, och jag dömer inte heller dig för dina.


THE PAST IS THE PAST, NOW WE ARE LOOKINF FORWARD

 

För som sagt ingen av oss är felfri, men ngt vi har är respekt för varandra. Vi respekterar att vi har olika åsikter och syn på saker och ting, men det är nog det som gör att vi står oss stark till varandra och att vi i vuxen ålder trivs så bra ihop.


Att våga släppa sådant som har varit i det förflutna är ngt som du har lärt mig, för varför hänga sig kvar i ngt som man inte kan göra ngt åt?

Det hjälper vare sig dig eller de dina. Men det gör dig även starkare. 

Det är ett råd som jag har tagit till mig och vet du! DU har rätt! Fast jag är ju inte förvånad, för efter den resan som du har gjort i livet, ja du efter den resan så är du min idol, mitt föredöme om hur jag vill hantera saker som dyker upp i livets alla skeden.

För vi är starkare tillsammans, ensam kan man vara stark, men att ha familjen att dela med gör oss starkare!


       

itismadeby (nouw.com)

 








Av Jenny - 19 december 2020 18:45

 


Ja nu är vi snart där igen, men i år blir det inte som som många är van vid..

Tack vare Covid (om vi nu kan säga så) så kommer många av er att fira julen själva som familj, inte som ni kanske är van vid, där det är hela släkten är samlad.
För jag hoppas verkligen att alla tänker till i år och inte samlar släkten i samma hus, utan faktiskt hålla ut och hålla avstånd även med nära och kära. 
Kanske tänka " outside the box" och ha webb sammankomster ist, ja jag tror att det går att vara tillsammans men ändå isär =)
- Ja jag vet, jag låter äckligt positiv.. 
 
But If there is a will there is a way!
 
Tyvärr så kommer att för många att tänka, men det är ju bara familjen, det är ju bara vi och varför ska vi tänka så....
Jag vet att alldeles för många svenskar är less på att höra och läsa om Covid då vi har haft att gör med detta virus allt för länge.
Jag kan erkänna att jag är otroligt less nu, saknar alldeles för mkt av vardagen. Men jag håller ut, jag vet att för eller senare så får vi ett vaccin eller så bygger vi ett immunförsvar mot detta virus, ja på ngt sätt så kommer vi att återgå till vad vi kallar en normal vardag!
Men år 2020 kommer inte att vara det året, så är det bara..
 
 
 

MFF

Av Jenny - 13 december 2020 19:15



 


Malmö har ett lag som står sig stadig, iaf 2020. Det är otroligt spännande att se hur vi ter oss 2021, vilka blir kvar och vilka väljer att lämna , vilka säljs- lånas ut.

Ja för hur vi än vill så är det så att spelare försvinner..


Sorgligast är ju när stora spelar försvinner eller skadas

2019, Marcus Rosenbergs sista år i MFF

2020, Martin Dahlin skadas

2020, Behrang Safari lämnar MFF


Ja jag vet att det finns fler stora namn innan 2019, men listan kommer då att bli otroligt lång och jag är allt för ny för att uttala mig längre bak än så.


Men roligt att se och läsa är ändå när spelare ur det laget som man hejar på väljs till året spelare av ngt slag. Och i år så är det inte bara en spelare i MFF som nomineras och väljs utan 3st


Årets back
Anel Ahmedhodzic, Malmö FF

   

Årets mittfältare
Anders Christiansen, Malmö FF

   

Årets tränare
Jon Dahl Tomasson, Malmö FF

   

Årets unga spelare
Anel Ahmedhodzic, Malmö FF

 

Allsvenskans Stora Pris – Årets MVP
Anders Christiansen, Malmö FF

 

 

Och vem vet , nästa år kanske det inte är ngn ifrån MFF som blir nominerad..

 

 

Men jag måste ju erkänna att jag har mina favoriter i laget, jag gillar hur de spelar, hur de är på planen, det är bara ngt som gör att jag tycker att det är bättre och roligare när just dessa spelar

 

AC, ja det är kanske av en självklarhet, men han är dock inte min största favorit, iaf inte i år!

 

För mig så är det Jo Inge Berget som får mig att heja lite så där extra, han som får mig att inse hur viktig var position är!

 

Han är den där spelaren som läser de andra, han läser spelet och han bara är där.

han springer, finner luckor och kan mer eller minde spela på vilket position som helst, men han gör sig bäst längs med sidorna i mitt tycke!


Sen så har vi 

Søren Rieks

 

Han kanske inte är den som syns så mkt på planen, men han är mannen på plats när det behövs, han som har lite av Mackans hån flin och leende när han är på plan, även han som oftast har de skitigaste shortsen när de kliver av planen efter en match.

 

Sen har vi ju han med guld armarna, han som får inkasten att se ut som inspark

Jonas Knudsen

 

 

Sen har jag en spelare till, han har tyvärr inte spelat så mkt i år pga skada och sjukdom, men jag vet inte vad det är, kanske för att han inte är rädd för att ta en ngt tuffare närkamp, kanske för att han vågar tycka till och göra det ordentligt.

Visst det kanske inte är det bästa inom fotboll, för det är ju inte det går ut på, men alla lag har just en sådan spelare. 

Bonk Innocent

 

 


Men som sagt det är ju inte bara en spelare som utgör laget!



 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2020 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards