Direktlänk till inlägg 30 december 2020

Årets

Av Jenny - 30 december 2020 20:01

sista inventering går av stapeln för mig i morgon.



 



Många av oss som jobbar i butik har 2 eller flera inventeringar per år, vi har 4 , en inventering varje kvartal.


Och jag är nog en av få som faktiskt gillar det!

Men jag tror att det har att göra med min OCD, det blir på ngt vis ett kvitto på att allt sköts i butiken, att vi gör likadant och att vi alla är pedantiskt noga, och det krävs!

Kanske till den grad att vi blir en aningen frustrerad när ngt inte stämmer, eller att man har glömt ngt som borde skrivits ned för att kollegan ska kunna ta över.


Jag ska väl erkänna att vi inte har så mkt att räkna när det kommer till bågarna i butiken, det som tar tid är det som ingen ser, förutom vi personal styrkan, det som finns bakom, ja glas, linser och alla små tillbehör, det är inventeringen av dessa små saker som kunden inte ser , det är det som tar tid.


Ibland saknar jag att räkna det som ögat ser, som när jag jobbade i Zoo branschen, men det är bara ibland, för att räkna alla kattleksaker tog sin lilla tid.. Fodersäckarna var snabbt avklarad, men alla tugg och leksaker, det var en annan visa.

Som sagt, det är bara ibland som jag längtar tillbaks dit.


Men i morgon så är det sista inventeringen för i år, och det ska bli spännande att se om allt stämmer.

I normala fall så brukar vi var 2 som inventerar men i morgon så gör jag det själv, jobbar förs sedan efter stängning så tar jag tag i inventeringen, vilket innebär att jag under dagen kommer att förbereda så mkt som möjligt för att det sedan ska flyta på så snabbt som möjligt. För det är ju ändå Nyårsafton i morgon..


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2020 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards