Alla inlägg under februari 2020

Av Jenny - 28 februari 2020 21:15

NU, har han fått lappen.

Idag så klarade Anton uppskrivningen och uppkörning!

Så nu får han köra bil utan mig eller ngn annan vuxen bredvid, och ja man kan ju säga att hans pappa inte kommer att se sin bil värst mkt den närmsta tiden *s*

Det blir ju så att våra bilar kommer att rulla tills det att han köper sin egen.


GRATTIS TILL KÖRKORTET ANTON!!!!


   

Av Jenny - 25 februari 2020 11:30

Ja då var det dax för barn 2 att fylla år =)

Och nu är tonåren kommen, dock så känns det som att hon har varit där ett tag, men nu är det officiellt!


GRATTIS Älskade Melody på din 13års dag.


       

Av Jenny - 9 februari 2020 14:53

innebär en dag som innefattar matlådor och annat stök och bök.


Det blev matlådor mån - onsdag, sen så får det bli mer på onsdag för torsdag & fredag. 

Jag är ju inte jätte förtjust i uppvärmd mat ifrån mikron, men det går ju inte att köpa lunch varje dag..


Förra helgen 1-2/2, så var jag i Upplandsväsby på Ordförandemöte för Länsklubbarna.

Vi bodde på Scandic Hotell.

Jag åkte direkt efter jobbet kl. 20, på fredagen för att slippa gå upp tidigt å lördagen. Jag vågade inte chansa utifall att vädret skulle få för sig att bli dåligt.


Denna helg var laddad med punkter som vi skulla ta upp även planeringar inför kommande år.

Men lite blir framflytat då Årsmöten ligger på allas agenda och ingen vet ju hur det kommer att se ut efter.

Någon hade redan beslutat att de skulle kliva av, några rustade för att bli utsatt för kupp. Ja vi diskuterade mycket under denna helg.


Men det är alltid lika trevligt att träffa alla dessa kunniga människor ifrån andra Länsklubbar.

Men just denna helg var lite extra sprängfylld av skratt.

Sist vi träffades var på KF 2019, men där var det mer spänt och massor av människor ifrån andra klubbar inom hundvärlden.


Ja, jag har skrattat så att tårarna rann, en lätt känning av träningsvärk i delar av magen på söndag eftermiddag fanns det.

Vi började på lördags morgon kl. 10 och höll på fram till 13 för att bryta för lunch, för att sedan fortsätta kl. 14, fram till 18.

Vi skulle sedan äta middag tillsammans 19:30.


       


Söndagen var något kortare.

Vi började 10 och rundade av till lunch kl. 14, så jag var iaf hemma tidigt, vilket är skönt.


Lite skratt retande var det, för på torsdagen innan 30/1, så var jag i Stockholm för BC möte för Regionen med jobbet, och hade jag planerat bättre så hade jag tagit ledigt på fredagen för att stanna till hos syrran i Enköping, torsdag till fredag, för att sedan ta mig därifrån till Upplands Väsby, men det slog mig inte förens det var dags...


Nästa möte är i September, ska bli spännande att se om jag åker dit eller om det har blivit en förändring i GÄKK och om det är jag, så blir det lika spännande att se vilka som sitter kvar i de andra klubbarna.









Av Jenny - 6 februari 2020 15:15

Kycklinggryta med curry:


Du behöver

  • 600 g kycklingfilé
  • 2 röda paprikor
  • 2 morötter
  • 2 gula lökar
  • 2 msk smör, att steka i
  • 3 msk curry
  • 1 msk paprikapulver
  • 5 dl vispgrädde
  • 2 dl crème fraîche
  • 2 msk koncentrerad apelsinjuice
  • 2 msk kinesisk soja
  • 2 krm svartpeppar

 

Gör så här

  1. Skär kycklingfiléerna i bitar.
  2. Skölj, kärna ur och skär paprikan i bitar.
  3. Skala och skär löken i klyftor.
  4. Skala och skär moroten i bitar.
  5. Bryn kycklingen i smör i en stor gryta.
  6. Tillsätt paprika, lök,morötter, curry och paprikapulver och låt fräsa cirka 3 minuter.
  7. Tillsätt vispgrädde, crème fraiche, apelsinjuice, soja och peppar.
  8. Låt bli varmt och se till att kycklingen är genomstekt.   
  9. Servera med ris och sallad!

 

 

Lånad bild

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards