Direktlänk till inlägg 13 december 2020

MFF

Av Jenny - 13 december 2020 19:15



 


Malmö har ett lag som står sig stadig, iaf 2020. Det är otroligt spännande att se hur vi ter oss 2021, vilka blir kvar och vilka väljer att lämna , vilka säljs- lånas ut.

Ja för hur vi än vill så är det så att spelare försvinner..


Sorgligast är ju när stora spelar försvinner eller skadas

2019, Marcus Rosenbergs sista år i MFF

2020, Martin Dahlin skadas

2020, Behrang Safari lämnar MFF


Ja jag vet att det finns fler stora namn innan 2019, men listan kommer då att bli otroligt lång och jag är allt för ny för att uttala mig längre bak än så.


Men roligt att se och läsa är ändå när spelare ur det laget som man hejar på väljs till året spelare av ngt slag. Och i år så är det inte bara en spelare i MFF som nomineras och väljs utan 3st


Årets back
Anel Ahmedhodzic, Malmö FF

   

Årets mittfältare
Anders Christiansen, Malmö FF

   

Årets tränare
Jon Dahl Tomasson, Malmö FF

   

Årets unga spelare
Anel Ahmedhodzic, Malmö FF

 

Allsvenskans Stora Pris – Årets MVP
Anders Christiansen, Malmö FF

 

 

Och vem vet , nästa år kanske det inte är ngn ifrån MFF som blir nominerad..

 

 

Men jag måste ju erkänna att jag har mina favoriter i laget, jag gillar hur de spelar, hur de är på planen, det är bara ngt som gör att jag tycker att det är bättre och roligare när just dessa spelar

 

AC, ja det är kanske av en självklarhet, men han är dock inte min största favorit, iaf inte i år!

 

För mig så är det Jo Inge Berget som får mig att heja lite så där extra, han som får mig att inse hur viktig var position är!

 

Han är den där spelaren som läser de andra, han läser spelet och han bara är där.

han springer, finner luckor och kan mer eller minde spela på vilket position som helst, men han gör sig bäst längs med sidorna i mitt tycke!


Sen så har vi 

Søren Rieks

 

Han kanske inte är den som syns så mkt på planen, men han är mannen på plats när det behövs, han som har lite av Mackans hån flin och leende när han är på plan, även han som oftast har de skitigaste shortsen när de kliver av planen efter en match.

 

Sen har vi ju han med guld armarna, han som får inkasten att se ut som inspark

Jonas Knudsen

 

 

Sen har jag en spelare till, han har tyvärr inte spelat så mkt i år pga skada och sjukdom, men jag vet inte vad det är, kanske för att han inte är rädd för att ta en ngt tuffare närkamp, kanske för att han vågar tycka till och göra det ordentligt.

Visst det kanske inte är det bästa inom fotboll, för det är ju inte det går ut på, men alla lag har just en sådan spelare. 

Bonk Innocent

 

 


Men som sagt det är ju inte bara en spelare som utgör laget!



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2020 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards