Alla inlägg den 7 oktober 2015

Av Jenny - 7 oktober 2015 13:45

Ja det har vi allihopa.

Men att vi hade runt en 600st i kroppen det viste inte jag.

Inte föränns min operation.


Jag visste att de skulle ta bort en del men att det var så många som 40st lymfkörtlar som togs bort det visste jag inte.

Detta fick jag veta vid min 3månaders kontroll.

40st , ja ioch med det så tillkommer det ofta en del.


                                                  
       


Jag visste att jag skulle komma till att svullna i lår, vrister , fötter och händer, även så kunde jag komma att svullna i blygläppar och andra delar i de nedre regionerna.

Detta var ngt som min läkare talade om för mig innan operation, hon talade om en hel del av vad jag skulle kunna komma att vänta mig.

Men jag tog nog inte åt mig av all information, jag tog nog inte åt mig av ngt som läkarna berättade för mig, ville, kunde nog inte ta åt mig, för cancer händer ju inte mig, det händer andra..

För visst är det så vi tänker??

Ja jag tror nog att det var lite åt det hållet för mig, jag tog inte riktigt åt mig av vad som skulle ske och vilken diagnos jag faktiskt fått.


Så hur går det för mig då?

Har jag fått svullna fötter, vrister, lår, mage, blygläppar??

Ja, det var inte ngt som ja integ kom undan.

Fötter, lår och vrister blir dubbelt så stora när jag sitter länge.

Händerna svullnar då och då, oftast när jag är ute och går, men det är bara till att hålla dem uppåt så går det över, mina ringar har jag blivit tvungen att ta av mig då fingrarna blir som prinskorvar.

Magen är svullen så med jämna mellan rum så ser jag gravid ut, jag har en tjock mage i normalt sett men när den svullnar så blir den större =(


Men detta är ju inte det som är det värsta ..

Utan det är faktiskt när jag går mkt, och nu pratar vi långpromenaderna med hundarna, ja ni vet allt i från 5km till 8km.

Då svullnar jag i de nedre regionerna, och det är inte skönt, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men det spänner, kliar, ömmar, ja ont gör det!! Det går över när jag har suttit eller legat en stund. Men det är samma visa var dag och detta var en information sm jag inte riktigt hade tagit åt mig utan vid ett samtal med Carina så talade hon om det för mig då jag trodde ngt var fel... Och då menar jag fel!


Jag kan skratta och berätta om det, men det är svårare och obehagligare än vad jag kan beskriva.

Jag är glad att jag i dagsläget vågar berätta hur jag mår, men det har varit en process, en process jag i ett annat inlägg tänker berätta om.


Detta är ngt jag kommer att få leva med men det innebär ju inte att jag kommer att sluta gå med mina hundar!

För de måste ju få sin lång promenad!!





Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards