Alla inlägg den 21 juni 2015

Av Jenny - 21 juni 2015 17:30

Ja nu har midsommarhelgen förflutit och det har varit en rolig helg återsett vänner som man inte träffat på år & dar.

I fredags tog vi en snabb tur upp till Järbo för att hälsa på de som åkt en bit för att tävla sina hundar på banan.

Men det vart en väldigt snabb visit för hua vad med knott & mygg, kan ju inte påstå att det är ngt jag har saknat ;)


Så som , ja man kan nog säga att det vart som vanligt en massa hundsnack ;)

Det fick mig att komma att tänka på försäkringar, för visst försäkrar vi alla våra djur?

                                                  
     

Svaret är ju ganska skrämmande, nej alla försäkrar inte sina djur.

Detta gäller både hund, katt & häst.

Det jag inte riktigt kan förstå är hur man vågar låta sin fyrbenta vän vara oförsäkrad?!? För det kostar mer än vad det smakar om ens fyrbenta vän blir sjuk och man måste uppsöka en veterinär.


För för eller senare så kommer man vara tvungen att ta sin fyrbenta vän till veterinären och det kostar, och nu menar jag inte de tillfällena som vaccinationer och det lilla " vanliga" utan ett dyrare besök.


Idag finns det ju en hel del företag som har försäkringt för djur , så det är ju ingen svårighet att försäkra våra pälsklingar.

Jag har mina hundar försäkrad i samma bolag som vi har bil, barn, oss, hem. Så allt under ett och samma tak kan man säga =)


Så mitt råd till alla djur ägare, renrasigt eller blandras, föräkra era djur, även om man kan tycka att det är en dyr månads kostnad så tänk på vad det kommer att kosta den dagen ni behöver veterinärvård utan försäkring.


                                                  
             


Nu säger inte jag att man behöver ha den dyraste försäkringen som finns utan bara en täckande, en som hjälper dig som ägare när olyckan är framme.... Prata med det föräkrings bolag som du har i dag så kan de säkert hjälpa dig vidare därifrån.
                                                  
              

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards