Alla inlägg under juli 2015

Av Jenny - 20 juli 2015 20:35

Ja det har inte varit mkt till aktivitet här på bloggen den närmsta veckan, inte för att det inte händer saker utan mer för att tiden inte finns.

Så lite uppdateringar.

Melody och MAttias kom hem i från Skåne i tisdags, och jag ska erkänna att det var otroligt skönt att få hem dem, Anton & Jonas åkte ner till Kristianstad i tisdags så nu är det tomt utan sonen! Men 4 veckor brukar gå fort.


Bilder kommer jag att lägga upp inte i ngn topp kvalite då de är tagen med mobilkamera och focus är inte älsklingens bästa sida ;)


Själv har man vandrat in och ut på undersökningar och vid ett tillfälle inlagd då min kropp nu inte vill som jag, vilket har resulterat i en veckas sjukskrivning =(

Men det får bli separata inlägg när lusten faller på!


Jag försöker att trampa på så gott det går men det är otroligt frustrerande att inte kunna styra sin kropp!


Jag har nu börjat att äta mina östrogen tabletter och mår väl en aningen bättre, men magen och tarmar krånglar plus att mina värden hoppar upp å ned så att inte ens läkarna har en aning om vad det är som är fel.

Så mer tabletter och nu suppar ...Yay...NOT!!!! Vill verkligen INTE äta så här mkt tabletter!!!

Men för hoppningsvis så ska det bara vara för en kortare tid!!


Melody är iaf jätte nöjd med sin Skåne semester hos Farmor & Farfar , Faster & Kusiner!

2 dagar i Danmark som spenderades på Legoland gjorde ju inte saken sämre =)


Men som sagt jag ska ta mig i kragen och uppdatera er så fort orken och lusten infaller =)








Av Jenny - 10 juli 2015 20:59

Vad ska jag hitta på nu då?

Hundarna har fått sin långpromenad, bytt lakan i alla sängarna, sorterat tvätt som ska in i maskinen in morgon, plockat i och ur diskmaskinen, plockat undan lite här och där, passade även på att damma i ungarnas rum...

Har även packat åt Anton.. Vilket oxå innebar att jag passade på att rensa i hans garderob, det försvann en del, strumpor, byxor & kalsonger... Melodys rensade jag för inte så länge sedan men det blir kanske en vända i hennes i morgon då hon har fått en massa kläder av sina kusiner nere i Skåne så jag måste kanske göra lite plats..


Så nu då???                                                  
                            

Allt detta efter kl 17.. Slutade ju 16 så det var ju en timme tidigare än vanligt.

Och klockan är bara 21...

Ska ju vara solo med hundarna nu fram tills på tisdag så jag måste ju ha saker att göra annars blir jag nog tokig ( tokigare) än vad jag redan är, jag är ju inte van att vara ensam.

Det låter skönare än vad det är kan jag ju bara tala om =/


I morgon så kommer det iaf bli klovård & knorr trimmning här på hemma plan, de kanske to.m får sig en tvätt, men det tar ju inte så lång tid och jag har ju många timmar som behöver fyllas.

Ska försöka att ta sovmorgon men risken är ju inte allt för stor.

Mitt eget hår ska klippas så det kommer ngn under helgen att bli en tripp ut till Storviks skogen =)

Men sen då????

Hundarna kommer att få sig mkt träning under helgen , finns ju inget dåligt väder bara dåliga kläder.

Sedan om mina basenjisar håller med är ju en annan fråga *s*


                                                  
                               


Av Jenny - 9 juli 2015 18:49

Av Jenny - 7 juli 2015 18:49

Nu är allt i sin ordning!

Jag hade inte tänkt skriva ngt mer om min op och det runtomkring men då jag fick meddelande här på bloggen om att jag skulle ljuga om att jag fått livmoderhals canser och att man inte gjorde denna op i Uppsala utan det jag hade gjort var en Gastric Bypass.

Nu har jag pratat med läkaren då mina provsvar kommit och jag även fått min bekräftelse per brev så tänker jag runda av detta med just detta brev och kallelser till de 2 olika röntgen jag var på.


       Detta är inte ngt man gör inför en Gb!


                                             



Av Jenny - 6 juli 2015 19:23

Ja det kan man ju undra?!?

Var det verkligen bara den solen och värmen vi skulle få, eller är det så att den bara har tagit en paus?


Visst är det skönt med lite svalka men måste tempraturen sjunka så drastiskt?


Im singing in the rain .....

Var en sång som jag inte sjöng på när jag rusade över torget på lunchen för att ta mig till apoteket.

Jag muttrade mer om hur blöt jag blev då jag inte tog ngt paraply, för det regnade ju inte när jag åkte i morse så varför behövde jag ta med ett paraflax?

Idag har jag fått engelska kunder vilket gör att jag måste vässa mina vilande språk kunskaper, men engelskan är ju ett språk jag trivs med både tal & skrift, inte heller några svårigheter att förtå eller göra mig förstådd, så jag tycker det ska bli både spännande och roligt =)


                                                  
               

4 U

Av Jenny - 6 juli 2015 07:45

     

Av Jenny - 5 juli 2015 23:15

     

Av Jenny - 5 juli 2015 07:31

Dörrarna är öppen på både fram & baksida så här på morgon kvisten och det fläktar så skönt!

Jag klagar absolut inte på värmen då jag vet att kylan kommer och att den håller i sig bar mkt längre än vad värmen gör =(

Men varför klagar vi oavsett väder? blir vi verkligen aldrig nöjda? Finns det perfekta vädret?

För mig är värmen, solen det perfekta vädret, men vi kan ju diskutera myggen....

De och knotten är det enda som jag har att klaga på om sommaren!

                                                  
            


Dess bett kliar och på barnen som är allergisk emot betten blir de gigantiska "bölder"

En insekt som kan tyckas är helt onödig, den och fästingen...


Igår spenderades dagen i semesterns tecken, vi bara va och gjorde ingen större kraft ansträgning, på kvällen så grillade vi och det var så skönt att sitta på altanen på baksidan =)

Vi har ju turen att ha altaner på både fram och baksida men den på framsidan går inte att nyttja när det är så här varmt, för på framsidan ligger solen på hela dagen så där blir det faktiskt för varmt.

Men på baksidan är det perfekt!


Nu ska jag passa på att slappa lite på soffan innan resten av familjen kommer upp, för de sover fortfarande, jag är ju ingen kvällsmänniska som sagt utan mer av en morgon människa =)


                                                  
               

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards