Direktlänk till inlägg 3 juni 2017

Av Jenny - 3 juni 2017 19:24

Ja idag när jag stod i kön på Ica så kom jag att tänka på en artikel som jag läste på Fb häromdagen.

Det var en tjej som skrev hur ett mående inte syns på utsidan, om du inte har ett synligt bandage.

För ett psykiskt mående syns inte, men det betyder inte att det inte finns där.


Hon beskrev hur hon en dag efter läkar besök och en allmänt tung dag utmanar hon sig själv och tar sig till affären för att handla.

När hon står och packar sina varor så går det inte enligt kunden bakom tillräckligt fort, så denna suckar, stönar och trampar, som om det gör att det skulle gå fortare..

Tjejen beskriver i sin text hur hon mår och att hon önskar att hon hade orkat förklara , att hon hade haft en synlig "skada", det kanske hade varit mer "förståeligt" för kunden bakom..


Idag i kön på Ica så var det två kassor öppna och i den andra kön så stod det en äldre kvinna och bakom henne en kvinna i min egen ålder, men andra ord inte ung men inte heller gammal. Jag kan tycka att det borde vara en som har lite mer förstånd än vad denne uppvisade idag.

För oavsett om du är stressad eller inte så behandlar man folk med respekt!

Vilket jag ska erkänna att jag inte gjorde vid det senare tillfället ;)


Hon tyckte att det gick alldeles för sakta för den äldre damen, hon suckade och stönade och tom sa att man kunde ju skynda sig lite..

Jag sa dock ingen utan ruskade bara på huvudet och tänkte i mitt stilla sinne, Vänta du tills du är i den ålder och inte orkar röra dig fortare, eller tills du har så ont i kroppen att den inte längre lyder.


Men jag fick "ge" igen ( säger hon med ett lite skadeglädje och glimten i ögat i den skrivna texten).

För denna yngre kvinna skulle nämligen också in i kiosken, dock inte av samma ärende som mig då jag skulle hämta ut ett packet och hon skulle handla snus.


När hon stod där så var just det snuset hon skulle ha slut, nu var jag inte om det var till henne själv eller om det var till ngn annan, men då det snuset hon skulle ha inte fanns så började hon att vela, jag suckade ljudligt bakom henne, och jag brukar aldrig sucka åt ngn i en kö, inte heller åt en ny personal, för alla har vi varit nya på jobbet!

Men just den här gången så kände jag att jag kunde göra det.

Hon fortsatte att vela när det kom till snuset, hon frågade även expediten om hon visste vilket snus som var mest likt de som var slut, vilket resulterade i svaret,

-Jag vet inte, jag snusar inte....


Hon fortsätter att dividera, lite mer för sig själv om vilket snus hon skulle ta, och jag suckar ljudligt och mumlar att det står fler i kön..

Jag vet inte om hon hör mig men hon fortsätter och efter ett par minuter så bestämmer hon sig iaf, men nu till det som jag faktiskt störde mig på, för ni ska ju nu inte tro att hon var redo att betala, alltså stod med plånboken redo, nej då, utan den låg i ryggsäcken hon hade på ryggen.

Så efter att väl ha bestämt sig så börjar hon nu ta av sig väskan för att ta fram plånboken..

Men jisses kvinna, du suckar och stönar åt en äldre dam som står med sin plånbok redo att betala, men tar lite längre tid på sig när det kommer till själva betalningen och packningen av varor, men det är helt ok för dig att stå och vela i 6-8 minuter över ett snus och sedan börja leta fram plånboken...


Nu har det fyllts på i kön bakom mig och en äldre herre suckar ljudligt och påpekar lite högre än mig att det faktiskt står fler i kön och den här gången vänder hon sig om och tittar på oss.

Ja säger jag, ibland går det inte så fort...


När hon efter många om och men, i min mening , betalat och gått så tittade jag på personen tvärsöver disken och vi börjar att skratta, vi tänkte nog lika

- Velpotta...


Så vad vill jag komma med detta?

Jo tänk dig för innan du suckar, för du har inte en aning om vad personen framför dig går igenom eller hur den mår.

Om du har bråttom så kan du inte lägga det på ngn annan, utan ska du sucka så gör det åt dig själv men inte ljudligt.

Vill du himla med ögonen gör det, men inte så att ngn annan ser.

Tänk innan du handlar...


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards