Alla inlägg den 14 mars 2015

Av Jenny - 14 mars 2015 07:15

Ja den sitter på, vaknade kl 05 och kunde inte somna om då det snurrade alldeles för mkt i huvudet..

Så jag smög nerför trappen och lade mig i soffan för att invänta hundarna men de rörde sig inte ur fläcken..


Idag så bär det ju av till huvudstade för Antons del för att titta på finalen i bandy Saik- Västerås & Melody ska gå på bio med Amanda sedan efteråt ska de äta.


Annars så händer det inte så mkt idag.


Kvällens recept är framtaget och det blir fisk igen =) Jag är så glad att båda mina barn tycker om fisk lite synd bara att jag har så dålig med recept, tur d finns googel. Anton  kommer ju tyvärr inte att äta med oss så vi har lovat att spara en matlåda åt han.


* 400  Torskfilé
*1/2 tsk salt
*2 msk smör
*3 msk vetemjöl
*3 dl mjölk (orginal)
*1 dl grädde
*1/2-1 dl Dill
*2 krm salt
*1 krm svartpeppar
*1 dl ost, riven


*Sätt ugnen på 200°C

*Tina torsken i vattenbad i ca 10 min och skär den i 2 cm tjocka skivor

*Smörj en ugnssäker form, lägg i fisken och salta

*Täck med aluminiumfolie och koka fisken i ugnen ca 15 min. Smält smör, tillsätt vetemjöl och blanda väl

*Slå på mjölk och grädde och låt koka 3-5 min

*Smaksätt med salt, peppar och dill

*Ta ut fisken, slå över såsen och strö över ost

*Höj ugnen till 250°C och gratinera i ugnen tills osten fått fin färg. Servera med kokt potatis och kokta grönsaker.


Låter gott så nu är det bara vänta & se =)


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards