Direktlänk till inlägg 26 juni 2015

Nytt Jobb

Av Jenny - 26 juni 2015 07:00

Ja alla har vi ju varit nya på jobbet.

Vissa tar det med ro andra stressar upp sig.


Jag har dock kommit så pass långt i livet att jag inte stressar upp mig utan blir mer förväntans full.

Visst blir jag nervös när jag kliver in på den nya arbetsplatsen men det är normalt men jag är inte nervös tex kvällen innan.

Nya kollegor, nya arbets uppgifter är ju oftast kul men inte alla gånger.

                                                  


           


För på vissa arbetsplatser så är det inte alla som blir glada över en ny arbetskollega, jag har vid ett tillfälle känt detta, men nu hade jag turen att det inte var på just den arbetsplatsen jag skulle vara utan jag var där i ett utbildningssyfte.

Men det jag då tänkte var att fy om det varit en ung person, en person som inte kan säga ifrån, en person vars detta kanske är första anhalten efter skolan.

Jag tog iaf upp det här och rörde om lite i grytan innan jag lämnade byggnaden och förhoppningsvis så blev det bättre!


När jag tänker tbax på hur man slussades ut ur gymnasiet och direkt in på arbetsförmedlingen.

Där fick man inte mkt till hjälp, det var Lär dig att skriva ett cv, vi satt ett gäng framför datorerna och knåpade, det var ingen som gick igenom att man tex ska vara med i ett fackförbund eller A-kassa.

Det är ju faktiskt inte alla som får info hemmifrån om vad allt med arbetslivet innebär.


Jag kommer att stötta mina barn i allt som rör gymnasieval, jobb & jobb sök och deras första lägenhet, ja allt som handlar om vuxen livet.


Jag har ju i skrivandets stund bara varit på mitt nya jobb i ca 2 veckor och det känns toppen, jätte trevliga arbetskollegor och roliga arbetsuppgifter =)

Jag har ju i hela mitt yrkesverksamma liv arbetat inom handels / service yrket så nu tog jag som sagt steget in i ett nytt yrke, ut ur butiken och in på ett kontor =)

Detta kommer att innebära " normala" arbetstider & inga helger, att få tid över på kvällarna & helgerna fria kommer att kännas konstigt till en början tror jag men det är nog bara en snabb omställning =)


 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

27 juni 2015 08:29

Igen - Grattis till det nya jobbet o framför allt att du verkar trivas så jätte bra. Tror att man känner sånt ganska snabbt, om det är ett jobba o en miljö man kommer trivas med :)

Ha en bra helg

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mig

27 juni 2015 14:31

Gastric bypass operation! Hur kan man gå ut med canser när man inte ens har det...Om du hade haft canser i livmodern (vilket jag haft) 1. operationen sker i gävle 2. du hade blivit öppnad inte opererats med tithål..det går inte. Själv vart jag öppnad från naven ända ner. 29 st klamrar satte dom ihop mitt op sår. Vilket fall som helst så har du inte haft canser...det tråka är att du tror att vi blir oroliga..men varken Mamma eller jag bryr oss....så kan du vara så snäll att sluta med dina lögner. Du hade inte fått åka till Sofiahemmet för canser...det är verkligen fel på dig..och dina vänner som står bakom dina lögner eller är det därför Liselott lämnat skeppet ....vad ska du ljuga om nästa gång? Gå nu ut och skriv om detta...lägg då ut ett intyg på att du tagit bort canser....ska bli kul att få se...å du har inget fast jobb du är f:are ska man gratulera till att du trots att du varit chef inte får några jobb..snor man får man inget bra rykte och jag förståt rätt...eftersom jag känner folk på alla dina tidigare zoo jobb så har du fått sluta pga av det...så tänk dig för vill du ha ut dessa lögner om Roland, och bevis att du snott....då slutar du inte utan då kör du på...Mamma och jag försökte men du är så korkad att du inte ens förstår att din Mamma är 72 år och inte är frisk men du är dum å det har du alltid varit...glad sommar

 
Ingen bild

Mig

28 juni 2015 08:50

Eftersom du tydligen öppnat dina kommentarer så kommer här punktvis det jag menar i tidigare inlägg.
1. Enligt dig själv såg du till att få flytta till mig för att du var kär i Roland
2. Av samma orsak anklagade du din egen Mamma för saker hon inte gjort. Dina lögner drabbade Mamma hårt. Önskade att jag inte trott så blint på dig. Mamma har dock bevis på att jag skrev brev under denna tiden till henne.
3. Du ljög för chefen på stork och sa att du blivit utslängd för att få en box i stallet åt min häst. När man insåg på stallet att du ljugit bad man mig om ursäkt.

Du har gjort oss alla illa med dina lögner ,de punkter jag skrivit nu är bara toppen på ett isberg.

När man meddelar sin stora syster att man haft sex med hennes sambo utan att bry sig i hur du återigen har gjort något man inte kan förlåta..när det dessutom bara är ren lögnt...att till och med berätta hur ni gjorde första gången i detalj...även det en lögn. Men hur vill man göra så?

Sen skrämmer du Melody , både jäntan och jag försökte få dig att ändra dig för att hon så gärna ville vara med mig...nej det var bättre skrämma henne så hon vart tvungen att springa när jag kom medan hennes vänner vart glada när jag kom. När en liten tjej skickar fram sina vänner för att hon så gärna vill ha kontakt men så rädd för vad hennes föräldrar ska säga.

Att vi sen under årens lopp ställt upp på dig. Åkt till och med till Tomelilla för att du hade problem med dagis. var barnvakt en hel sommar....etc etc.

Du pratar ner den systern som du nu höjer till skyarna...du har skvallrat och berättat om allt möjligt till vem som helst om henne...inget bra. Nu ...ja mer behövs inte sägas.

Det tråkiga är att folk tror dig för en tid och hinner ge dig så mycket stöd att du hinner förstöra så mycket...jag bryr mig inte vad du säger om mig...men du skadar min mamma och då går du för långt.

Nu har jag fått säga lite av det du gjort oss men tyvärr är det bara toppen på ett isberg...

 
Liselotte

Liselotte

28 juni 2015 19:07

Grattis nya jobbet Jenny!

Vad skönt att du äntligen fick napp på rätt ställe och att de ställer upp så att du ska kunna vara där trots dina operationer som varit så nära inpå. Jag är jätteglad för din skull och jag och Morgan fortsätter gärna att hjälpa dig och Mattias så länge det behövs.
Vi kikar ner i veckan som vi kommit överens om, ska bli så roligt att äntligen få umgås lite efter alla turer med strul på alla sätt och vis. Hoppas att Cina också har möjlighet då annars tar vi det vid tillfälle med tjejkvällen som vi fick skjuta på pga allt annat.
Love you babe, ses i veckan❤️

http://www.nouw.com/Sexbarnsmamman

Jenny

28 juni 2015 19:15

Tack, ja man är ju en aningen less på att traggla med a-kassan, inget man blir rik på direkt ;)
Ja vi måste få till den här tjej kvällen med gänget! Men nu vankas det ju semester för er alla, men jag är ju som sagt ledig på helgerna så det är ju inget problem =)
Yes ses i veckan =) Löv ya babe!

 
Ingen bild

Mogge

28 juni 2015 19:21

Jag och Mattias då?

Jenny

28 juni 2015 19:40

Ja men ni får väl planera ngt eget ;)

 
Ingen bild

S

28 juni 2015 19:40

Vilka otrevliga kommentarer du får :-/
Såklart att man kan genomföra operationen via titthålskirurgi.
http://www.1177.se/Gavleborg/Tema/Cancer/Cancerformer-och-fakta/Cancerformer/Livmodercancer/

Jag rekommenderar "Mig" att scrolla ner till delen som handlar om Behandling/Operation.

Jenny

28 juni 2015 20:02

Tack, ja inte är det de trevligaste kommentarerna =/
Ja den infon bör nog denna " Mig" att läsa!

 
it_is/Anette

it_is/Anette

28 juni 2015 19:54

WOW - jag har fått magen snörpt - jag kommer rasa i vikt... men jag trodde att jag var in o opererade bort min livmoder i roboten med enbart 5 st titthål som ärr efter. Men tydligen så går inte vården framåt i utvecklingen.... så någon robot finns inte i Uppsala för kvinnor att ta bort livmodern - det är tydligen bara gastric bypass-operationen som görs med titthål...
Men jag ska nog klaga.... delvis har jag ingen mens längre.... o jag har bara gått ner något kilo - borde ha rasat 20-30 kg vid det här laget....
Men så glad jag är att jag verkligen vet vad det var jag gjorde så jag slipper gå omkring o tro att det var något annat *ler stort*

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Jenny

28 juni 2015 20:06

Ja tänk om det vore så väl att det var så enkel som en gbp, för jag har då inte tappat ett gram och som sagt det borde hända ngt kan man ju tyckas....Kul att det finns människor som inte har ngn insyn i mitt liv, men ändå vet mer om mig & min hälsa än vad jag själv gör ;)

 
Ingen bild

Mona

28 juni 2015 20:41

jag kan inte låta bli att fundera lite på vad är det som gör att dom tror du bara går omkring å snackar om dom hela tiden? Vi har känt varandra i några år å du har då aldrig pratat om dom.. inte mer än att vissa har jag ingen kontakt med i dag. å när man ser alla deras svar här så fattar man ju varför..

och idiotkommentarer om att lägga ut journaler för vissa ska tro på det e ju som sagt idioti.. om du har behandlas för något så är det läkarna som ställer diagnosen och bestämmer behandling... inget mer med det. vill dom inte tro så får dom väl låta bli å tro då.. ska de vara så svårt för dom att förstå? verkar så..

Jenny

28 juni 2015 21:23

Ja och man kan ju undra varför jag skulle ljuga om en sådan elak sjukdom som cancer?
Dennes liv kretsar ju kring.. men jag har ju tagit klivet bort och denna person kan inte acceptera detta tyvärr, tänker inte lägga upp några journaler för jag har inget att bevisa för denna person!

 
Ingen bild

mig

28 juni 2015 22:46

Tro vad ni vill..vi vet!Skyll er själva! Vi är bara så less på alla lögner som kommer ur Jennys mun!

 
Ingen bild

Mig

28 juni 2015 23:11

Då kan Jenny svara på påståendena ...är det lögner jag kommer med så kan hon berätta för oss alla istället för att sitta och håna..ni vet ingenting och ändå kan ni yttra er om att det inte är sant. Vi är många som gärna väntar på svar..mitt ex som blivit anklagad för otrohet av Jenny vill gärna veta varför hon gör så? Skulle ni ljuga så? eller bete er som Jenny gör mot sin 72 år Mamma...Jag kan be de som känt Jenny som sen hon var liten berätta och intyga att det jag skriver är sant..inga problem. Att sen blanda in Cia i detta gör mig ingenting..ni får tro vad ni vill..å jo Jenny snackar skit om alla,när man till och med börjat på en ny arbets plats och sätter sig och ältar om människor,kunder etc. Och jo vi är många som kan intyga att Jenny är långfingrad...jag vet att Jennys älsklings ämne är att prata skit om mig och mamma...er tycker jag mest synd om..ni är så väldigt lättlurade...jag förstår att Jenny valt att öppna kommentarerna för att ni ska tycka synd om henne...Och Liselott, allvarligt ..du är inte värd något i mina ögon, Cia tyvärr ...ingen av er får min respekt ni sitter på denna blogg och hånar mig månad efter månad...Jenny gör polis anmälning på polis anmälning så till och med polisen är less på henne...suck...vilket gäng =) skillnaden är att jag drar inte era smutsiga saker på en blogg..Tror inte du Liselott att jag vet massa skit som du ställt till med? Eller massa smaskiga detaljer om andra i ert lilla gäng..att vilja att Jenny slutar ljuga är inte förmycket begärt..det konstiga är ingen av er kan bekräfta att ni vet med säkerhet att Jenny har Canser....snälla ni när ska ni sluta

 
Ingen bild

Jag

28 juni 2015 23:47

Okej...dumt av mig att tro att du skulle stå för det du gjort och gör.
Slår mig bara hur människor tror på saker trots att det finns så många som kan intyga sanningen...men eftersom jag trots allt inte behöver ha er i mitt liv så spelar det ingen roll...ärligt så tyckte jag synd om min Mamma..men det är inte första gången något sådant händer. Ni verkar ha kul ihop och roar det er..japp då bjuder jag på det. Så hej med er...lycka till med era liv.

 
Ingen bild

Anonym

29 juni 2015 09:53

För någon som inte bryr sig skriver en del väldigt mycket. Det blir en slags självuppfyllande profetia. Har man ett eget dåligt självförtroende blir det lätt så att man i egna tankar fantiserar ihop andras tankar om en själv. Eftersom man inte kan vara säker på dessa personers intentioner eller handlingar, är det enklast att själv försöka styra deras beteende åt sina misstankar håll så man får rätt.
Så kan man i sin egen värld gotta sig i att man har rätt i sina anklagelser, även fast man själv uppfyllt de.
Grejen är att det är inget man egentligen gör medvetet, utan en reflex eller undermedvetet beteende .

Önskar alla en god måndag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards